سی ان ان:روسیه ژاپن را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد

۱۴۰۱/۰۲/۰۸ - ۱۰:۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۳۲۳۶۳۰
سی ان ان:روسیه ژاپن را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: روسیه نسبت به رزمایش مشترک دریایی ژاپن و آمریکا واکنش نشان و به ژاپن هشدار داد که درصورت گسترش این رزمایش به مرزهای شرقی روسیه، دست به اقدامات تلافی جویانه خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری برنا، تارنمای خبری سی ان ان در ادامه این گزارش نوشت: تهدید در پی خشم مسکو از حمایت توکیو از کی یف و بسط همکاری های بیشتر با ناتو صورت می گیرد و ملتهب شدن مناقشه طولانی مدت بر حاکمیت روسیه بر جزایری است که اتحادجماهیر شوروی سابق در  جنگ جهانی دوم آنها را تصاحب کرد.

تارنمای خبری سی ان ان نوشت: «ایگور مورگالف» (Igor Morgulov) معاون وزیر خارجه روسیه سه شنبه گذشته گفته بود، «رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن ماهیتی بالقوه تهاجمی دارد ».

سی ان ان گزارش داد"  مورگالف در مصاحبه با  آژانس خبری «ریا نوستی»  گفت: روسیه چنین اقداماتی را از طرف ژاپنی بعنوان تهدیدی برای کشور خود می بیند، اگر چنین رزمایش های توسعه یابند، روسیه اقدامات تلافی جویانه  در راستای تقویت منافع  وتوانایی ها دفاعی خود صورت خواهد داد.

سی ان ان افزود:ژاپن تاکنون پاسخی به اظهارت معاون وزیر خارجه روسیه نداده است.

تارنمای خبری سی ان ان درباره رزمایش مشترک ژاپن و آمریک نوشت: نیروی دریایی آمریکا و ژاپن هفته گذشته مانورهای مشترکی را در دریای چین شرقی و دریای فیلیپین به پایان رساندند که در آن ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن نیز حضور داشت.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز