ورود دیوان محاسبات به حسابرسی شرکت های دولتی و شهرداری ها را به جد خواستاریم

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۲۲:۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۳۴۲۹۳۹
ورود دیوان محاسبات به حسابرسی شرکت های دولتی و شهرداری ها را به جد خواستاریم
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تهران در پیامی ورود دیوان محاسبات به حسابرسی شرکت های دولتی و شهرداری ها را به جد خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، متن پیام بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تهران به شرح زیر است؛ 

بسمه تعالی

جناب آقای حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رئیسی

رئیس‌ محترم جمهور 

جناب آقای دکتر قالیباف

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

جناب آقای دکتر بذرپاش

رئیس‌ محترم دیوان محاسبات کشور

با سلام و صلوات بر حضرت محمد و آل محمد

نظر به اینکه وضعیت اداره کشور در شرایط بسیار پیچیده و حساسی قرار دارد و ادامه وضع کنونی با سازوکارهای موجود و مدل های جاری امکان تحول و جهش به سمت وضعیت مطلوب را از حاکمیت سلب می نماید، از آن‌جا که به تعبیر مقام معظم رهبری نجات کشور نیازمند یک حرکت انقلابی، جهادی و مبتنی بر دانش و عقلانیت است، بی گمان یکی از اصلی ترین نقاط ضعف نظام مقدس جمهوری اسلامی ضعف و نقصان در نظارت بر فرایندهای مالی کشور و عدم انضباط و هوشمندی در سازماندهی منابع و مصارف، نظام بودجه و ساختار آن است.

شرکت های دولتی و نهادهایی چون شهرداری ها با وجود اینکه قاطبه منابع عمومی کشور را در اختیار دارند به واسطه ضعف در قوانین و تفسیر های سلیقه ای و در راستای منافع فردی و سازمانی، خود را از چارچوب های نظارت کارآمد، علمی و بیطرفانه رهانده اند و همین ولنگاری‌های اقتصادی هزینه اداره کشور را به طرز قابل توجهی افزایش داده است. در حالی که با نظارت کارآمد و به تبع آن انضباط مالی، می‌توان شاهد کاهش هزینه های حاکمیت برای اداره کشور و در نتیجه افزایش کارایی و تسریع در پیشرفت کشور و رشد اقتصادی و حل مسائل مردم بود.

رهبر فرزانه انقلاب  در سال‌های گذشته با طرح موضوعاتی چون اصلاح ساختار بودجه، ورود به شرکت‌های دولتی، هوشمندسازی و اولویت بندی در تصمیم گیری برای مصرف منابع کشور، به ضرورت، اهمیت و فوریت این موارد پرداخته‌اند، که متاسفانه با بی توجهی مسئولان مربوطه مواجه گردیده است.

ما به عنوان بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تهران از شما رؤسای دولت و مجلس انقلابی و دیوان محاسبات کشور که در دیدار اخیر رهبر انقلاب مورد تمجید بی سابقه ایشان واقع شده است تحقق مطالبه رهبر حکیممان را مبنی بر ورود دیوان محاسبات به حسابرسی شرکت های دولتی و شهرداری ها را به جد خواستاریم ؛ باشد که مدیون و شرمنده خون هزاران شهید که برای پاسداری از این نظام فدا شدند، نباشیم.

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تهران

انتهای پیام/

 

نظر شما