تهران آماده برگزاری نشست مشترک تجار و بازرگانان ایران و امارات است

۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - ۱۶:۲۸:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۳۰۲۳
تهران آماده برگزاری نشست مشترک تجار و بازرگانان ایران و امارات است
در تماس تلفنی امروز امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی امارات متحده عربی، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و بین المللی مورد رایزنی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان از گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه امارات گزارشی در صفحه شخصی خود ارائه کرد. متن گزارش به شرح ذیل است:

در تماس تلفنی امروز با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی امارات متحده عربی، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و بین المللی مورد رایزنی قرار گرفت.

به ایشان گفتم توسعه و گسترش روابط با کشورهای همسایه، از جمله با امارات مورد توجه ماست و تهران برای برگزاری نشست مشترک تجار و بازرگانان ایران و امارات آمادگی دارد.

همچنین رویکرد غیر سازنده آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در قبال اغتشاشات اخیر در ایران و سوء استفاده سیاسی و ابزاری از نهادهای بین المللی مانند حقوق بشر را قویا محکوم کردم.

آقای آل نهیان نیز روابط پایدار و پویا میان دو کشور را خواستار شد و برای برگزاری نشست های کمیسیون مشترک و کمیته تجار و بازرگانان ایران و امارات و گسترش مناسبات دوجانبه اعلام آمادگی کرد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان همچنین بر ضرورت عدم پیروی نهادهای حقوق بشری از رویکرد سیاسی تأکید کرد و خواستار احیای توافق هسته ای و رفع اختلافات فنی در این زمینه شد و آن را به نفع همه طرفها دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز