ارجاع بحث رسیدگی به تخلفات انتخاباتی جهت بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۰۸:۵۹:۰۱
کد خبر: ۱۴۴۷۴۰۰
ارجاع بحث رسیدگی به تخلفات انتخاباتی جهت بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ارجاع ماده 11 این طرح به کمیسیون مربوطه جهت بررسی بیشتر موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 21 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ارجاع ماده 11 این طرح به کمیسیون مربوطه جهت بررسی بیشتر موافقت کردند.

محمدباقر قالیباف درجریان بررسی این ماده گفت: در جلسه بررسی این طرح ماده 10 به خاطر بحثی که در صحن پیش آمد و تصویب و حذف آن رأی نیاورد به کمیسیون ارجاع شد، با بررسی هایی که صورت گرفت ماده 11 نیز کاملا با ماده 10 مرتبط است که براساس ماده 153 آیین نامه داخلی مجلس، این ماده را نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع می دهیم، زیرا هر تغییراتی که در ماده 10 صورت گیرد، بی شک در ماده 11 نیز تاثیرگذار خواهد بود، بنابراین کمیسیون ماده 11 را اصلاح کند تا مجددا در صحن بررسی شود.

در این ماده آمده بود؛ یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده (۱۷ مکرر) الحاق می‌شود:

ماده ۱۷ مکرر- در صورت ارتکاب تخلف‌های انتخاباتی، مراتب به مراجع ذی‌صلاح از جمله هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان متبوع اعلام و مراجع مذکور موظف‌اند حداکثر یک ماه پس از پایان فرآیند انتخابات،‌ به تخلف رسیدگی کنند. هیئت‌های یادشده مکلف‌اند پس از قطعی شدن احکام، مراتب را به شورای نگهبان و هیات عالی نظارت موضوع قانون رسیدگی به تخلفات اداری اعلام نمایند. تخلفات معتمدان غیرکارمند عضو هیئت های اجرایی در هیئت رسیدگی به تخلفات اداری استانداری مربوط رسیدگی می شود./

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز