مرتضوی در گفت‌وگو با برنا تشریح کرد

اقدامات وزارت کار در سال ۱۴۰۱/ از مردمی ترین اقدامات دولت بحث هدایت اشتغال در کشور بود

۱۴۰۲/۰۱/۰۲ - ۱۲:۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۴۵۱۷۱۲
اقدامات وزارت کار در سال ۱۴۰۱/ از مردمی ترین اقدامات دولت بحث هدایت اشتغال در کشور بود
وزیر کار گفت: مستحضر هستید که مردمی ترین اقدامات همین بحث هدایت اشتغال در کشور بود که این اقدام به احسن وجه انجام شد و وعده رئیس جمهور محقق شد. عمل به این وعده کاهش نرخ بیکاری را به دنبال داشت و بستر افزایش بهره وری صورت گرفت.

سید صولت مرتضوی، وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در پاسخ به این سوال که در سال 1401 مردمی ترین اقدامات در وزارت کار چه بوده است؟ گفت: مردمی ترین اقدامات همین بحث هدایت اشتغال در کشور بود که این اقدام به احسن وجه انجام شد و وعده رئیس جمهور محقق شد. عمل به این وعده کاهش نرخ بیکاری را به دنبال داشت و بستر افزایش بهره وری صورت گرفت. تعادل در نظام پرداخت از اقدامات خوبی بود که جامعه بازنشستگان و کارگری ما امسال از این موهبت استفاده کردند. 

وی در ادامه تصریح کرد: یک امر قانونی بر جای مانده وجود داشت آن هم، کالابرگ الکترونیکی بود که به صورت ملی شبکه اعتبار را ساماندهی کردیم و هر کدام از مردم بنا داشته باشند از این شبکه استفاده کنند می توانند یک ماه زودتر از موعد سررسید یارانه نقدی به صورت اعتباری خرید کنند و در زمانی که موعد پرداخت هست از حساب آنها کسر می شود. 

مرتضوی خاطر نشان کرد: رسیدگی به بازنشستگان را در سال1401 داشتیم که در سال 1401 شرح خدمات درمانی بازنشستگان را تقریبا 80 درصد افزایش دادیم و منابع بیمه بازنشستگان  120 درصد افزایش پیدا کرد تا مراکز درمانی ما آمادگی کامل برای استقبال از جامعه هدف داشتند . طرح دارویار اجرا شد که بخش قابل توجهی از آن جامعه هدف ما هستند، بالغ بر 46 میلیون نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی و سایر صندوق های ما هستند و پرداخت حقوق و مزایا و پاداش به موقع جامعه هدف مخصوصا بازنشستگان عزیز ما از اقدامات خوب ما بود که انجام شد. 

صولت مرتضوی

وی در پاسخ به این سوال که مردمی ترین چهره دولت سیزدهم از منظر شما چه شخصی است، گفت: مردمی ترین شخص رئیس جمهور هستند که ایشان از متن مردم هستند و عاشق مردم هستند و خودشان را خادم مردم می دانند و با تاسی از ایشان همه با هم در خدمت مردم هستیم. نمره اول متعلق به آقای رئیس جمهور هست و بعد هم ما پشت سر او حرکت می کنیم ولی فاصله ما زیاد است و ایشان گوی سبقت را ربوده و ما هم تلاش می کنیم که جای پای ایشان بگذاریم و به ایشان برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما