بزرگترین اعتصاب سراسری چند دهه اخیر در آلمان/ همه خدمات‌ بخش حمل‌ونقل عمومی متوقف شدند

۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۰:۳۲:۲۲
کد خبر: ۱۴۵۳۲۱۰
بزرگترین اعتصاب سراسری چند دهه اخیر در آلمان/ همه خدمات‌ بخش حمل‌ونقل عمومی متوقف شدند
کارکنان بخش حمل و نقل عمومی آلمان از جمله بخش ریلی، هوایی و زمینی در ادامه اعتراض خود به ناکافی بودن دستمزدها از بامداد دوشنبه به وقت محلی به مدت ۲۴ ساعت دست از کار کشیدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، در ادامه اعتراض‌ آلمانی‌ها به ناکافی بودن دستمزدها، اعتصاب سراسری بخش حمل‌ونقل عمومی در این کشور شامل حمل‌ونقل ریلی و هوایی و همچنین اتوبوس‌های عمومی و محلی، از بامداد امروز به وقت محلی به مدت ۲۴ ساعت آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، طی روزهای گذشته و در جریان آماده سازی برای این اعتصاب گسترده، سیستم حمل‌و نقل عمومی آلمان دچار اختلال شده بود. بنابراین پیش‌ بینی می‌شود اعتصاب کارکنان این بخش، افزایش ترافیک و تاخیر در ترددها را به همراه داشته باشد.

به عبارتی قرار است امروز فعالیت تقریبا تمام هواپیماها، قطارها و اتوبوس‌های بخش حمل و نقل عمومی آلمان متوقف شود.

به همین ترتیب، تمام پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه فرانکورت برای امروز (دوشنبه) لغو شده و یا دستکم یک روز به تاخیر افتاده‌اند. در فرودگاه بین‌المللی مونیخ نیز از روز یکشنبه پروازها متوقف شده‌اند. قطارهای درون شهری و بین شهری نیز وضعیت چندان متفاوتی نخواهند داشت.

این گزارش می‌افزاید: خدمات ریلی محلی به شدت محدود خواهد شد. در هفت ایالت آلمان خدمات بخش حمل و نقل عمومی محلی مانند اتوبوس‌ها و قطارهای درون شهری متوقف خواهد شد.

همچنین با توجه به اینکه بیشتر مسافران ناچار به انتخاب میان استفاده از خودرو شخصی و یا دوچرخه هستند، انتظار می‌رود که ترافیک در شبکه جاده‌ای نیز با مشکل مواجه شود.

بنابر این گزارش، اتحادیه‌های کارگران آلمان در جریان مذاکره با کارفرمایان بخش دولتی به بن بست رسیده‌ و بنابراین این اعتصاب سراسری را همزمان با آغاز دور سوم مذاکرات برنامه‌ریزی کرده‌اند.

اتحادیه موسوم به «وردی» (Verdi) به عنوان چتر اصلی اتحادیه‌های کارگری آلمان و دومین اتحادیه بزرگ این کشور از نظر تعداد اعضا و همچنین اتحادیه EVG برای کارکنان بخش راه آهن و حمل و نقل عمومی از اعضای خود خواسته‌اند تا در سراسر کشور برای این اعتصاب هماهنگ شوند.

به گفته یکی از سران اتحادیه وردی، اعتصاب کارکنان بخش حمل و نقل آلمان در پی افزایش سرسام‌آور هزینه‌های زندگی و قبوض انرژی در این کشور و ناکافی بودن درآمد آن‌ها انجام می‌شود.

همچنین خبرگزاری رویترز نیز در این باره گزارش داد: آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا یکی از بزرگترین اعتصاب‌ها در دهه‌های گذشته را تجربه خواهد کرد. هزاران نفر از کارکنان بخش حمل و نقل عمومی که برای افزایش دستمزد که آن را حیاتی می‌دانند، دست از کار خواهند کشید.
وابستگی شدید آلمان به گاز روسیه پیش از جنگ اوکراین، موجب شد تا اقتصاد این کشور پس از جنگ و اعمال تحریم‌ها علیه روسیه ضربه سنگینی متحمل شده و تورم بیشتری را در مقایسه با دیگر اقتصادهای اروپا تجربه کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز