بروجردی:

خروج آمریکا از برجام منجر به انزوای بیشتر ایالات متحده می‌شود

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۱۵:۵۰:۲۰
کد خبر: ۶۶۱۱۳۵
خروج آمریکا از برجام منجر به انزوای بیشتر ایالات متحده می‌شود
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هر گامی امریکا در زمینه مخالفت با تصمیم کشورهای 1+5 درخصوص برجام بردارد، با مخالفت جامعه جهانی رو به رو می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «علاءالدین بروجردی» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص هشدار عباس عراقچی به جامعه بین‌الملل در مورد خروج احتمالی امریکا از برجام، اظهار داشت: وضع امریکای ترامپ در جامعه جهانی به گونه‌ای است که حتی در شورای امنیت سازمان ملل متحد که اوج نفوذ امریکاست، امریکایی‌ها نتوانستند علیه ایران به بهانه حوادث اخیر اجماعی را ایجاد کنند و مصوبه‌ای داشته باشند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امریکا در موضوع انتقال پایتخت رژیم‌صهیونیستی از قدس به تل آویو و انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس نیز شکست خورد زیرا یک اقدام هنجارشکن منفی بود و جامعه جهانی در مقابل امریکا ایستاد.

وی افزود: بنا بر این شرایط بهترین تعریف از امریکای ترامپ این است که بگوییم ایالات متحده امریکا به کشوری منزوی در جامعه جهانی تبدیل شده است.

بروجردی گفت: هر گامی که امریکا در زمینه مخالفت با تصمیم کشورهای 1+5 در خصوص برجام بردارد، با مخالفت جامعه جهانی رو به رو می‌شود، زیرا اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان و اتحادیه اروپا توافق هسته‌ای را امضا کرده‌اند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: بر فرض برداشتن چنین گامی ازجانب امریکا، ترامپ گام بلندتری را در جهت انزوای بیشتر امریکا برخواهد داشت و من فکر نمی کنم مجموعه کشورهای امضاکننده هیچ گونه تبعیتی از امریکا داشته باشند و قطعا با خروج امریکا از برجام مخالفت خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز