نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

قانون‌شکنی در مجلس توسط قانونگذار جای تاسف دارد/ با شیوه احساسی و افراطی به مردم بیشتر از این فشار وارد نکنیم/ درباره تهدیدکنندگان نمایندگان باید نهاد نظارتی وجود داشته باشد

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۰۵:۱۳:۴۴
کد خبر: ۷۱۸۹۵۳
قانون‌شکنی در مجلس توسط قانونگذار جای تاسف دارد/ با شیوه احساسی و افراطی به مردم بیشتر از این فشار وارد نکنیم/ درباره تهدیدکنندگان نمایندگان باید نهاد نظارتی وجود داشته باشد
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی در صحن مجلس توسط شخص قانونگذار، قانون شکنی می شود جای تاسف دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «بهرام پارسایی»، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار برنا در خصوص ضرورت تصویب "FATF" گفت: در لیست سیاه FATF کره شمالی و سومالی قرار دارند. سال گذشته ایران به طور موقت از لیست سیاه خارج شد که برای مراودات بانکی کمک کننده بود.

او افزود: پیوستن به FATF مقدماتی دارد. کشورهایی که به FATF می‌پیوندند، باید آن را امضا کنند. برخی کشورها ملاحضات درونی و سیاست های خود را در قالب همان قرارداد امضا می کنند، مثلا نحوه تشخیص تروریست که مربوط به قانون حمایت مالی از تروریسم است. این یکی از قوانینی است که کشورها باید با آن متحد شوند.

پارسایی در خصوص اینکه نپیوستن به FATF چه عواقبی دارد، گفت: اما نپیوستن به آن و در لیست سیاه قرارگرفتن می تواند روزنه ها و ارتباطات مختصری که از لحاظ سیستم بانکی به واسطه تحریم‌ها با دنیا داریم را قطع کند که این به ضرر مردم است.

او بیان کرد: هفته گذشته در یک اقدام غیر قانونی در صحن  مجلس طوماری برضد تصویب این لایحه درست شد که کار درستی نبود. اصل این موضوع خلاف ایین نامه‌ بود. وقتی در صحن مجلس توسط شخص قانونگذار، قانون شکنی می شود جای تاسف دارد. شاهد بودیم در همانروز که تصویب لوایح به عقب افتاد با این تعویق، سکه بین 300تا 400 هزار تومان گران شد.

پارسایی افزود: عدم تایید این لوایح باعث فشار شدید تورمی و اقتصادی به مردم می شود. بدون سیاه نمایی مردم از لحاظ اقتصادی و معیشتی تحت فشار هستند و بی ثباتی در بازار، باعث اشفتگی شده و زیان اصلی هم به عموم مردم وارد می شود، خصوصا کسانی که زیر خط فقر هستند. نیاز است تمهیدات لازم دیده شده و لایحه ای که پیشنهاد دولت بوده و مورد تایید دبیر خانه شورای امنیت ملی هم است را حمایت کنیم و در مجلس به تصویب برسانیم. با شیوه احساسی و افراطی به مردم بیشتر از این فشار وارد نکنیم.

پارسایی در خصوص اظهارات و هشدار علم الهدی به نمایندگان درباره تصویب FATF گفت: اقای علم‌الهدی همیشه نظرات خود را بیان می کنند اما باید پاسخگوی نظرات خود در قبال نمایندگان مجلس باشند. در قبال این صحبت ها در کشور باید نهاد نظارتی درستی وجود داشته باشد تا افرادی که نمایندگان ملت را تهدید می کنند از انها توضیح خواسته شود.

او بیان‌کرد: نماینده مجلس بیشتر از افراد دیگر از مشکلات مردم مطلع است و راه کارهای قانونی دارد.  این بی عدالتی است که از تریبون هایی استفاده کنند که در دست هم فکرانشان است گرچه هم فکران آنها به جای استفاده از تریبون ها یک کار نمایشی و به دور از شان مجلس دست زدند. این افراد اگر حرف منطقی دارند مردم می شنوند. این صحبت ها باعث نگرانی در جامعه می‌شود و در بی ثباتی جامعه اثر می گذارد. پس بهتر است مقداری مدبرانه و عاقلانه از تریبون ها استفاده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز