نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی:

۶۰ درصد صادرات استان‌های شمالی از بندر امیرآباد انجام می‌شود/ بخش خصوصی به میدان آید

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۲:۲۷:۵۱
کد خبر: ۷۲۷۹۴۲
۶۰ درصد صادرات استان‌های شمالی از بندر امیرآباد انجام می‌شود/ بخش خصوصی به میدان آید
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: دریای خزر سرمایه بین المللی بوده که از ظرفیت‌های آن به طور کامل استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، «علی‌اصغر یوسف‌نژاد»، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، در همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر گفت: در ایران تجارت خارجی بر مبنای اروپا و آسیای جنوب شرقی شکل گرفته است در حالی که باید بر مبنای منطقه باشد.

او تاکید کرد: در استان مازندران باید سیاست تجارت خارجه بر مبنای سیاست کشورهای همسایه تنظیم شود.

یوسف نژاد عنوان کرد: ما از نظر ساختاری و سخت‌افزاری در استان مازندران نسبت به دو استان شمالی کشور قوی هستیم و از نظر تولیدات و نیازهای کشورهای همسایه شرایط  مناسب تری داریم که مثال زدنی است.

او با اشاره به اینکه چرا ما از لحاظ تجارت از خزر ضعیف هستیم، گفت: باید ابتدا جوابی به این سوال بدهیم تا بتوانیم راه حلی برای گسترش تجارت بیابیم.

یوسف‌نژاد با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها باید کمک کنند، افزود: کار تجارت مربوط به یک دستگاه نیست و همه دستگاه‌ها باید در این حوزه همکاری کنند. قطعا مجلس هم در این حوزه کمک می‌کند تا توسعه صادرات از خزر گسترد‌ه‌تر شود.

نماینده ساری بیان کرد:: اگر می‌خواهیم از دریای خزر به عنوان یک مسیر برای تجارت استفاده کنیم باید از تجربیات کشورهای دیگر نیز استفاده شود.

 او تشریح کرد: در حال حاضر بیش از 60 درصد صادرات استان‌های شمالی کشور از طریق بندر امیرآباد انجام می‌شود اما از این ظرفیت صادراتی بنادر شمالی کشور به خوبی استفاده نشده است.

یوسف‌نژاد با تشکر از سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دریای خزر سرمایه ای بین المللی بوده که تا به حال از ظرفیت های آن به طور کامل استفاده نشده است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در زمینه صادرات و تجارت موفق باشیم باید بخش خصوصی هم به میدان آید. سازمان بنادر به تنهایی امکان تحقق چنین هدفی را ندارد و باید همه بخش‌های متولی در این حوزه ورود کنند.

یوسف نژاد گفت: اگر همه دستگاه‌های متولی صادرات و خصوصا ارگان‌های مربوط به سه استان شمالی کشور به سمت توسعه صادرات از خزر گام بردارند، همه منفعت خواهند برد.

یوسف‌نژاد ادامه داد: اگر می‌خواهیم در تجارت بین‌المللی گامی برداریم حتما باید نظارت امور خارجه هم در حوزه صدور روادید و ویزا تسهیلات لازم را ایجاد کنند؛ در غیر این صورت این موضوع برای تجار داخلی و خارجی مساله‌ساز خواهد بود.

یوسف نژاد تاکید کرد: برندسازی در محصولات نکته کلیدی خصوصا در تجارت بین‌المللی است. در بخش صادرات محصولات کشاورزی هم توجه به برندسازی امری ضروری است و  اگر می‌خواهیم این هدف در استان‌های شمالی کشور محقق شود باید به این موضوع توجه کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز