رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد:

ایران در برقراری صلح و شاخص های امنیتی نقش موثر دارد

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۱۷:۲۸:۰۸
کد خبر: ۷۲۹۸۸۴
ایران در برقراری صلح و شاخص های امنیتی نقش موثر دارد
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد گفت: ایران همواره در برقراری صلح و شاخص های امنیتی که در دنیا مطرح بوده نقش بسیار موثری داشته و تصاویر موجود بیانگر این موضوع هستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «ماریا دوتسنکو» رییس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در آیین افتتاح نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی که  در فرهنگسرای آئینه اراک برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه تصاویری که در این نمایشگاه عرضه شده آثاری منحصر بفرد و نمایانگر حضور موثر ایران در عرصه بین المللی است.

وی با بیان اینکه ایران همواره در حوزه همکاری های سازمان ملل نقش مهمی داشته و جزو ۵۱ کشوری است که در ابتدای تاسیس این سازمان به آن پیوستند، افزود: برخی دبیران کل سازمان ملل در دوران فعالیت خود از ایران بازدید کرده‌اند و تصاویری از زمانی که ایران عضو غیردایم شورای امنیت بود نیز در این نمایشگاه وجود دارد.

دوتسنکو با بیان اینکه ایران همواره در برقراری صلح و شاخص های امنیتی که در دنیا مطرح بوده نقش زیادی داشته و تصاویر موجود بیانگر این موضوع هستند، به سخنان رییس جمهور ایران در خصوص حرکت این کشور در مسیر صلح اشاره کرد افزود: تصاویری که در حال حاضر به نمایش در آمده نمونه‌هایی از فرهنگ و تمدن این کشور و نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در فعالیت های صلح آمیز در همکاری با سازمان ملل است.

براساس این گزارش؛ «فتح الله حقیقی» معاون سیاسی استاندار مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به وظایف سازمان ملل اظهار کرد: این سازمان براساس اهداف مهم انسانی از جمله برقراری صلح و امنیت و ارتقا حس مشارکت جویی، همکاری و دوستی بین تمام ملل و دولت ها ایجاد شده از این رو ایران بزرگ با تاریخ بزرگ و مردم سرافرازش جزو ۵۱ کشور اول دنیا بوده که در تاسیس این سازمان مشارکت داشته و در تدوین منشور این سازمان نیز نقش بسزایی داشته است.

وی افزود: با گذشت قریب به بیش از ۷۰ سال از عمر سازمان ملل، ایران نقش بی بدیل و انکارناپذیری در این سازمان داشته است. جمهوری اسلامی ایران از اولین کشورهایی است که در تاسیس واحد اطلاعات این سازمان نقش داشته است.

حقیقی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که ۱۸ کارگزاری، صندوق و نهاد  سازمان ملل به دعوت ایران در این کشور در حال فعالیت هستند، گفت: آثاری که اینجا به نمایش درآمده روایتگر تلخی ها و شیرینی‌های روزگار مردم ایران است.

وی افزود: این تصاویر نشان دهنده حضور پرصلابت، قدرتمند و موثر کشور صلح طلب ایران و نشانگر مجد، عظمت و تمدن و صلح طلبی جمهوری اسلامی است. این نمایشگاه اهداف بزرگی دارد که اولویت آنها همکاری و هماهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران در امور فرهنگی سازمان های وابسته به سازمان ملل است.

حقیقی آشنایی مردم ایران با نحوه و میزان ارتباط صلح حویانه مردم و مسئولان ایران با سازمان ملل را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: بازدید از این نمایشگاه برای عموم مردم بویژه جوانان لازم است و می تواند برای پژوهشگران حوزه سیاسی و حقوق بین الملل و دانشجویان و اساتید این رشته مفید واقع شود.

نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی تا پایان تیرماه، هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در فرهنگسرای آئینه اراک پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

نظر شما