فعال سیاسی اصلاح طلب:

یکشنبه سیاه مجلس نمونه‌ای از نبود روحیه انتقادپذیری احمدی‌نژاد است

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۵:۲۹:۳۶
کد خبر: ۷۴۰۸۳۱
یکشنبه سیاه مجلس نمونه‌ای از نبود روحیه انتقادپذیری احمدی‌نژاد است
فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص مواجه احمدی‌نژاد با منتقدانش در دوره ریاست جمهوری گفت: خود ایشان در سال‌های گذشته نشان داده‌اند که برخورد درستی با منتقدان خود ندارند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «احمد شیرزاد»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در خصوص ویدئوی جدید منتشرشده از سوی احمدی‌نژاد گفت: ویدیوی احمدی نژاد واکنش‌های تندی از سوی مردم، رسانه‌ها و فعالین سیاسی داشته است. شامگاه پنجشنبه محمود احمدی‌نژاد با انتشار ویدیویی در کانال تلگرامی خود در کمال تعجب از حسن روحانی خواست از سمت ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

او در ادامه افزود: «دولت فعلی بر یک سلسله مبانی نادرست طراحی‌شده و شکل گرفت. من به احترام رأی مردم سکوت کردم و اعتقاد داشتم کشور مهم‌تر از ما است!» رئیس دولت‌های نهم و دهم در ادامه این پیام تصویری مدعی شد: «اعتماد عمومی به‌کل سیستم به صفر نزدیک شده است.» این اظهارات در شرایطی است که احمدی¬نژاد کارنامه مقبولی در خصوص مقابله با فساد و درزمینهٔ پذیرش انتقادات نداشته است. او در حالی از کاهش اعتماد عمومی به‌نظام سخن می‌گوید که گویی فساد‌های رخ‌داده در زمان ریاست‌جمهوری خود را فراموش کرده است.

احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده پیشین مجلس رفتار احمدی‌نژاد را «ساختارشکنانه» عنوان می‌کند و معتقد است این اظهارات به دلیل «بی‌اهمیت بودن» محلی از اعراب ندارد. 

این استاد دانشگاه با اشاره به رفتارهای ناهنجار احمدی‌نژاد در سال‌های گذشته بیان کرد: آقای احمدی‌نژاد از همان دوران ریاست جمهوری‌شان تمام شاخص‌ها و نشانه‌های رفتاری یک شخصیت در حد یک رئیس‌جمهور را از بین بردند. اینکه کسی که خودش زمانی مسئولیت داشته و جزئی از نظام بوده و در این نظام شان رتبه پیداکرده است حالا بخواهد مردم را دعوت به اعتراض کند و رفتارهای ساختارشکنانه داشته باشد، به‌هیچ‌وجه توجیه‌پذیر نیست. البته آزادی بیان حق مسلم است و آقای احمدی‌نژاد نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید بتواند آزادانه حرفش را بزند.  

وی افزود: البته این اظهارات هیچ جایگاهی ندارد و تزلزلی به وجود نمی‌آورد. 

این فعال سیاسی در ادامه در خصوص مواجه احمدی‌نژاد با منتقدانش در دوره ریاست جمهوری گفت: خود ایشان در سال‌های گذشته نشان داده‌اند که برخورد درستی با منتقدان خود ندارند. می‌توانیم از یکشنبه سیاه مجلس یاد کنیم که ایشان رفتار به‌ظاهر افشاگرانه و به نظر من هنجارشکنانه با منتقدین داشت و به‌هیچ‌وجه عقیده مخالف را تحمل نکرد. 

وی تصریح کرد: ایشان تحمل اینکه مجلس بخواهد جایی با او مخالفت کند نداشت و بسیار ازاین‌جهت زودرنج بود. البته من هنوز معتقدم این رفتارها باید تحمل شود و نظام ما باید نشان بدهد از این صحبت‌ها برآشفته نمی‌شود. 

نماینده پیشین مجلس در خصوص اینکه اگر این اقدامات احمدی‌نژاد توسط یک چهره اعتدالی یا اصلاح‌طلب رخ می‌داد، آیا جریان مقابل سکوت می‌کرد یا خیر می‌گوید: این صحبت‌ها در شرایطی با واکنش‌های جدی روبه‌رو می‌شود که از سوی شخصی بانفوذ بیان شود. مثلاً رئیس‌جمهوری دولت اصلاحات اگرچه رفتار معقول و متعارف دارد اما ایشان به دلیل نفوذ صحبت‌هایش با واکنش‌های زیادی روبه‌رو می‌شود و روی آن حساسیت وجود دارد اما آقای احمدی‌نژاد و برخی از چهره‌هایی همچون ایشان که حرف‌های تند می‌زنند و هنجارشکنی می‌کنند چون نتیجه عملی ندارد تحمل می‌شود و البته خوب است که تحمل شود. ای‌کاش کسانی که رفتارهای متعارف و معقول دارند هم تحمل شوند و نظام نشان دهد آستانه تحملش بالاست. 

شیرزاد با بیان اینکه رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت نباید به این اظهارات اهمیت بدهند و واکنش نشان دهند می‌گوید: اگر جوابی لازم باشد روزنامه‌نگاران و مردم در سایت‌های مجازی جواب می‌دهند و همان‌گونه که جواب‌های تندی در این زمینه داده‌شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز