واکنش ها به رونمایی از جنگنده کوثر؛

ایران، ترامپ را به مبارزه دعوت کرد/ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عصبانی شد

۱۳۹۷/۰۵/۳۱ - ۰۵:۱۱:۳۴
کد خبر: ۷۴۴۰۰۰
ایران، ترامپ را به مبارزه دعوت کرد/ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عصبانی شد
دقایقی پس از رونمایی و اعلام پرواز جنگنده کوثر، تقریبا تمامی رسانه ها با تیتر ' رونمایی از جنگنده تمام ایرانی پیشرفته ' این توفیق متخصصان ایرانی را بازتاب دادند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از العالم، خبر ساخت جنگنده ایرانی کوثر در کنار اخبار مربوط به عید قربان مهم ترین تیتر امروز (سه شنبه) رسانه های کشورهای منطقه بود.

صد درصد ایرانی بودن، بهره مندی از تجهیزات و فن آوری های مدرن و پیشرفته روز، نکاتی بود که در بازتاب اخبار مربوط به این جنگنده مورد توجه رسانه های منطقه قرار گرفت.

در همین ارتباط، دقایقی پس از رونمایی و اعلام پرواز این جنگنده تقریبا  همه رسانه ها با تیتر "رونمایی از جنگنده تمام ایرانی پیشرفته" این توفیق کارشناسان ایرانی را بازتاب دادند.

شبکه تلویزیونی فرانسوی زبان یورونیوز نیز گزارش داد: خبرگزاری ها در ایران از رونمایی نخستین هواپیمای جنگی ساخت ایران و آزمایش موفقیت آمیز آن در حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری این کشور خبر داده اند.

رونمایی از این جنگنده مجهز به فناوری پیشرفته تهاجمی، با حضور فرماندهان ارشد نیروی های مسلح و رئیس جمهوری ایران انجام شد که بر اساس آنچه در خبرها منتشر شده یک روز پیش از سالروز صنعت دفاعی این کشور صورت گرفته است.

جنگنده 100 درصد ایرانی، نخستین هواپیمای جنگی پیشرفته و مجهز به سامانه های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل 4 است که با مشارکت شرکت های دانش بنیان، سازمان های صنعتی وزارت دفاع و مراکز دانشگاهی و تحقیقی داخل کشور طراحی و به بهره برداری رسیده است.

واکنش ها به رونمایی از جنگنده ایرانی کوثر در رسانه‌های جهان / جنگنده ای که صدای اسرائیلی ها را درآورد

اما در میان واکنش های اغلب رسانه های دنیا، وزیر اسرائیلی، واکنشی عجیب و تقریبا عصبی به این رونمایی داشت. لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به پرسشی درباره جنگنده ساخت ایران که صبح روز سه‌شنبه رونمایی شد، ادعا کرد نباید همه حرف‌های مقامات ایرانی را جدی گرفت و در عین حال نباید این حرف‌ها را بی‌اهمیت تلقی کرد.

شبکه الجزیره، پایگاه های اطلاع رسانی الرای، النهار و الدیار کویت ، صفحه الکترونیکی روزنامه الاتحاد امارات ، پایگاه عربی 'دفاع و تسلیحات' ، ' عربی 48' ، ' عربی 21 ' و ده ها سایت ریز و درشت منطقه خبر این توانمندی را بازتاب دادند.

الجزیره در خصوص ساخت این جنگنده گزارش داد: ایران اولین جنگنده صد درصد ملی را که به تجهیزات پیشرفته مجهز است ، رونمایی کرد.

سایت 'عربی 48 ' هم ضمن بازتاب پرواز جنگنده کوثر نوشت: تحریم بین المللی و منع واردات سلاح از کشورهای جهان موجب شده است ایران به پیشرفت های زیادی در زمینه ساخت سلاح ها و تجهیزات نظامی دست یابد.

نشریه لاتریبون نیز نوشت: ایران با رونمایی از جنگنده بومی خود، ترامپ را به مبارزه طلبی دعوت می کند.

لاتریبون افزود: گرچه ایران از این جنگنده خود امروز رونمایی کرد، اما پیشترفت در صنایع موشکی همچنان از اولویت های نیروهای نظامی این کشور است.

تارنمای اینترنتی شبکه تلویزیونی فاکس نیوز نیز در مورد رونمایی از این جنگنده در گزارشی نوشت: ایران با نمایش یک جت جنگنده جدید، از برخورداری این هواپیما از سیستم های کنترل آتش و الکترونیک هوابرد پیشرفته خبر داد و اعلام کرد که جنگنده جدید، توان بازدارندگی در مقابله با واشنگتن را افزایش می دهد.

واکنش ها به رونمایی از جنگنده ایرانی کوثر در رسانه‌های جهان / جنگنده ای که صدای اسرائیلی ها را درآورد

خبرگزاری آسوشیتدپرس دیگر رسانه غربی است که امروز سه شنبه خبر رونمایی از جنگنده کوثر را روایت کرد. این خبرگزاری در گزارش خود چنین نوشت: ایران یک جت جنگنده جدید و با ظرفیت دو نفر را به نمایش گذاشت و اعلام کرد که این هواپیما تماما ساخت داخل است. 

در همین حال، شبکه خبری اسکای نیوز در بازتاب خبر مربوط به رونمایی از این هواپیما گزارش داد که این هواپیما از توان حمل سلاح برخوردار است و برای ماموریت های پشتیبانی هوایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نظر شما