به دلیل رفتار غیر مسئولانه؛

عراق سفیر خود را از تهران فرا خواند

۱۳۹۷/۰۶/۲۹ - ۱۶:۴۸:۲۵
کد خبر: ۷۵۵۰۲۶
عراق سفیر خود را از تهران فرا خواند
وزارت خارجه عراق سفیر این کشور در تهران را به بغداد فرا خواند، دلیل این تصمیم رفتار "غیرمسئولانه" سفیر با شهروندان عراق اعلام شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «احمد محجوب» سخنگوی وزارت خارجه عراق در این بیانیه اعلام کرد: وزارت خارجه از رفتار غیرمسئولانه سفیر عراق در ایران با شهروندان عراقی متأسف است و ابراهیم الجعفری وزیر خارجه، دستور داده که سفیر به سبب این رفتار فورا به عراق بازگردد.

محجوب افزود: تحقیقات در این خصوص به جریان افتاده و تمامی اقدامات قانونی درباره این رفتار اتخاذ خواهد شد؛ وزارت خارجه از تمامی تیم‌های دیپلماتیک خود درخواست کرده همواره در خدمت شهروندان مقیم کشورهای دیگر باشند. سفارت عراق در تهران نیز هم باید مانند سفارت‌های عراق در دیگر کشورها به شهروندان عراقی خدمات‌رسانی کند.

در ادامه این بیانیه توضیح بیشتری درباره رفتار غیرمسئولانه سفیر عراق نیامده است.اما بر اساس فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده، دیده می‌شود که در یک حسینیه که اتباع عراقی در آن حضور دارند، آقای سفیر از گله‌مندی برخی حضار عراقی از وضعیت خود عصبانی می‌شود و بعد از اینکه می‌گوید، او هم دو شهید داده رو به تبعه عراقی می‌گوید که برای مشکلاتت به دولتت [در عراق] مراجعه کن و پس از آن، حسینیه و مراسم را ترک می‌کند.

نظر شما