عراقچی:

اروپا اراده سیاسی دارد اما کار سخت است/ لازم بود به صورت کامل و جامع پاسخ ادعاهای ترامپ داده شود/ ایران نمی تواند طرف مذاکره با چنین فردی قرار بگیرد

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۲۳:۰۹:۴۲
کد خبر: ۷۵۷۱۷۶
اروپا اراده سیاسی دارد اما کار سخت است/ لازم بود به صورت کامل و جامع پاسخ ادعاهای ترامپ داده شود/ ایران نمی تواند طرف مذاکره با چنین فردی قرار بگیرد
معاون وزیر امور خارجه گفت: اروپایی ها اراده سیاسی دارند اما سختی کار روند را کند می کند، به علاوه سیستم اروپا و نظر مساعد 28 کشور روند را سخت می کند، البته آنها معتقد نیستند که کند هستند اما برای ما زمان حیاتی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران - امشب (سه شنبه) - در برنامه گفت وگوی ویژه خبری -مستقیم از نیویورک در پاسخ به این سوْال که "پیام سخنرانی حسن روحانی در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل چه بود" گفت: این سخنرانی به نوعی مانیفست سیاست خارجی ما در زمان حاضر و نحوه برخورد ما با مسائل جهانی و رویکردهای ایران بود.

او ادامه داد: در نشست مجمع عمومی سیاست های آمریکا توسط آقای روحانی به چالش کشیده شد و رئیس جمهور منطق جمهوری اسلامی ایران در برخورد با سیاست ترامپ را بیان کرد. 

عراقچی گفت: شاید لازم بود به صورت کامل و جامع پاسخ ادعاهای ترامپ و درخواست های ایشان برای مذاکره با ایران که از موضع منافقانه و اهداف غیرمذاکراتی صورت می گیرد، داده شود که داده شد.

او بیان داشت: آقای روحانی چهره واقعی ترامپ را افشا کرد و اینکه کسی که به تعهدات خود پایبند نیست نمی تواند مورد اعتماد باشد و اگر آمریکا در گفتگو صداقت دارد باید در پایبندی به تعهدات خود این را ثابت کند. دولت فعلی آمریکا به هیچ وجه ظرفیت گفتگو کردن ندارد. ترامپ در چند ساعت گذشته مواضع متناقضی را اتخاذ کرد. 

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: صبح توئیت می زند و دو ساعت قبل در مجمع عمومی نظری متفاوت را بیان می کند.

او گفت: رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی خود باید پاسخ ترامپ را با منطق لازم می داد و دنیا و مردم ما می فهمیدند که منطق ایران منطق استوار سیاسی است و براساس اصول  و قواعد صحبت می کند و کسی که به هیچ قاعده ای پایبند نیست، ایران نمی تواند طرف مذاکره با چنین فردی قرار بگیرد. ایران اهل منطق و گفت وگو است.

عراقچی در پایان افزود: رئیس جمهور همچنین در سخنرانی خود انتقاد شدیدی از کشورهای غربی کردند که عوامل تروریستی را در کشورهای خود جا دادند. 

روز گذشته شورای امنیت موضع محکمی را در خصوص حمله تروریستی شهر اهواز گرفت و آن را محکوم و با دولت و مردم ایران همدردی کرد و این در اثر تلاش ها و تماس هایی بود که در نیویورک انجام شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز