در نشست شورای امنیت مطرح شد؛

واکنش تند نماینده ایران در سازمان ملل به ادعای عجیب هیلی

۱۳۹۷/۰۷/۲۷ - ۱۴:۲۹:۲۲
کد خبر: ۷۶۶۴۱۵
واکنش تند نماینده ایران در سازمان ملل به ادعای عجیب هیلی
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: آمریکا با این فرافکنی ها نمی‌تواند بر جنایات خود و رژیم صهیونیستی در قبال کودکان فلسطینی و کشتار ددمنشانه آنها سرپوش گذارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «غلامعلی خوشرو»، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، در نشست امروز شورای امنیت گفت: دنیا نباید اجازه دهد که زورگویی آمریکا و جنایات رژیم صهیونیستی موجب تضییع بیشتر حقوق فلسطینیان شود.

خوشرو افزود: اوضاع در فلسطین رو به وخامت است و فقط در تظاهرات بازگشت فلسطینیان، تاکنون بیش از 200 نفر شهید و بیش از 22 هزار نفر مجروح شده اند.

وی اضافه کرد: آنچه تظاهرات کنندگان فلسطینی می خواهند، بازگشت به خانه و کاشانه آباء و اجدادی شان و تشکیل دولت مستقل فلسطین است و این حق طبیعی آنهاست.

نماینده کشورمان افزود: اما رژیم صهیونیستی آنها را می کشد چون فلسطینی هستند؛ چون هیچ حقوقی حتی حق زندگی نیز برای آنها قائل نیست.

خوشرو گفت: اینها نتیجه هفتاد سال ظلم در حق فلسطینیان است که با حمایت آمریکا و به علت بی تفاوتی شورای امنیت ادامه یافته است.

وی افزود: صرفنظر از 44 قطعنامه علیه اسرائیل که آمریکا در شورای امنیت وتو کرده است، این نهاد حدود 300 قطعنامه درباره موضوعات مرتبط با فلسطین تصویب کرده که رژیم صهیونیستی همه آنها را نقض کرده است و اشغالگران قدس در صدر ناقضان قطعنامه های این نهاد هستند.

در این نشست که برای بحث درباره فلسطین برگزار شده بود، نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در آخرین تلاش خود قبل از ترک این کرسی، محور همه سخنانش را به ایران اختصاص داد و با اشاره به سن شهید حسین فهمیده، ادعا کرد: ایران کودکان را برای جنگ به سوریه می فرستد.

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل هم در پاسخ به این ادعا گفت: آمریکا با این فرافکنی ها نمی‌تواند بر جنایات خود و رژیم صهیونیستی در قبال کودکان فلسطینی و کشتار ددمنشانه آنها سرپوش گذارد.

خوشرو افزود: خوب بود نماینده آمریکا در سازمان ملل به شمار بالای کودکان ایرانی که در حملات دیکتاتور عراق و با حمایت کاخ سفید به شهادت رسیدند اشاره می کرد. دنیا می داند که آمریکا قاتل 66 کودک سرنشین هواپیمای مسافربری ایران است که با شلیک مستقیم ناو جنگی آمریکایی مستقر در خلیج فارس به شهادت رسیدند.

در این نشست همچنین به ادعاهای واهی نماینده رژیم سعودی درباره جزایر ایرانی و نام خلیج فاس پاسخ داده شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز