یک حقوقدان:

امیدوارم برجام منجر به استقلال اروپا از آمریکا شود/ دولت کشور را از جنگ دور نگه داشت

۱۳۹۸/۰۱/۰۴ - ۰۵:۴۷:۰۶
کد خبر: ۸۲۶۸۱۸
امیدوارم برجام منجر به استقلال اروپا از آمریکا شود/ دولت کشور را از جنگ دور نگه داشت
یک حقوقدان گفت: به اعتقاد من دولت کشور را از جنگ دور نگه داشت، مضاف بر اینکه شاهد امنیت در مرزها هستیم؛ البته در برخی حوزه ها دولت با مشکلاتی مواجه است.

«بهمن کشاورز»، حقوقدان، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا درباره اتفاق مهم سال 97 بیان کرد: مهم‌ترین رویداد حقوقی و قضایی سال، رد ادعای عدم صلاحیت دولت آمریکا در قبال دعوای دولت ایران در زمینه تحریم‌ها و متعاقب آن صدور دستور موقت در این مورد است. این موضوع مسئله بسیار مهمی محسوب می‌شود و می‌تواند آغازی باشد برای استفاده از ابزارهای حقوقی بین‌‌المللی برای حل مناقشات. 

او ادامه داد: مهم‌ترین واقعه سیاسی سال خروج دولت آمریکا از برجام بود و متعاقب آن موضع‌گیری کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا که در این توافق باقی ماندند.امیدواریم این اقدام به استقلال عمل بیشتر دولت‌های اروپایی در مقابل آمریکا منجر شود. بدیهی است که دولت ایران در مورد برجام باید بسیار با احتیاط، زیرک و براساس اصول دیپلماتیک عمل کند که به نتایج مطلوب بیشتری به همراه خواهد داشت.

کشاورز بیان کرد: اگر اندکی به عقب برگردیم به زمان‌هایی خواهیم رسید که پیش از تصویب برجام مسئله تحریم‌ها به طور وسیع وجود داشت و در جوار آن مسئله جنگ دائما مطرح می‌شد. طبیعتا این موضوع فشارعصبی فراوانی بر مردم وارد می‌کرد علاوه بر فشارهای اقتصادی. به اعتقاد من دولت کشور را از جنگ دور نگه داشت، مضاف بر اینکه شاهد امنیت در مرزها هستیم؛ البته در برخی حوزه ها دولت با مشکلاتی مواجه است. 

او در پایان بیان کرد: دولت مشکلات و علل آن را، با مردم مطرح کند و برخی مسئولین از اظهارات نادرست در حوزه سیاست داخلی و خارجی اجتناب کنند. امیدوارم خداوند به مسئولین صبر، طاقت و تحمل بیشتر عنایت فرماید

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز