عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران دچار بایکوت ابراز همدردی از کشور های همسایه شده است؟! / اتفاقات اخیر در کشور، دلیل تصویب لایحه جامع مدیریت بحران خواهد شد/ تاخیر درخواست کمک از صلیب سرخ در کمیسیون امنیت بررسی می شود

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۵:۲۳:۳۰
کد خبر: ۸۲۷۱۵۷
ایران دچار بایکوت ابراز همدردی از کشور های همسایه شده است؟! / اتفاقات اخیر در کشور، دلیل تصویب لایحه جامع مدیریت بحران خواهد شد/ تاخیر 
درخواست کمک از صلیب سرخ در کمیسیون امنیت بررسی می شود
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص دریافت نکردن پیام ابراز همدردی از کشور های همسایه گفت: بایستی بیشتر در این خصوص پیگیر باشیم، ممکن است که سیستم های دریافت کننده پیام های ما به دلیل تعطیلات فعال نبوده اند، بعید می دانم خصوصا از کشور های همسایه که دچار بایکوت ابراز همدردی شده باشیم.

به گزارش خبرنگار برنا، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و یا انجمن و سازمان غیردولتی به اصطلاح انسان‌ دوستانه که مقر اصلی آن ژنو است، در سکوت نسبت به اتفاقات چند روز اخیر در کشور به سر می برد و در این میدان غایبی بزرگ به شمار می رود. پس از گذشت 3روز از سیل در کشور همچنان ایران هیچ پیامی که در آن ابراز همدردی از کشور های همسایه بیان شده باشد را دریافت نکرده است، برخی این موضوع را بایکوت شدن ایران توسط کشور های همسایه تلقی می کنند اما صحبتی در این خصوص نشده است.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که در یکی از سخنرانی های خود را دلسوز مردم ایران خواند و بیان داشت که "مردم ایران برایمان مهم است" در این روزها گویا از وقوع اتفاقات درایران بی اطلاع است البته رفتار دوگانه ترامپ موضوع حائز اهمیتی برای ایرانیان نیست زیرا خائن بودن و دروغ گو بودن او برای مردم کشورمان روشن است.

وزارت خارجه ایران، محمد جواد ظریف رییس مرکز دیپلماسی ایران که در تمام اتفاقات در کشور های همسایه و سایرکشور ها، در اسرع وقت اعلام آمادگی ایران را با پیام همدردی ابراز می دارد گویا این روزها پیامی از کشور های همسایه دریافت نکرده است.

«محمد جواد جمالی نوبندگانی»، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار برنا، در خصوص دریافت نکردن پیام ابراز همدردی از کشور های همسایه گفت: بایستی بیشتر در این خصوص پیگیر باشیم، ممکن است که سیستم های دریافت کننده پیام های ما به دلیل تعطیلات فعال نبوده اند. بعید می دانم خصوصا از سوی کشور های همسایه دچار بایکوت ابراز همدردی شده باشیم.

وی درباره تاخیر درخواست کمک ایران از صلیب سرخ بیان داشت: ایران در جهان یکی از کشور هایی است که با وسعت زیاد، بلا خیز است و با مسایل چون سیل زلزله و.. همیشه روبه رو هستیم. در این روزهای اخیر سال سیل در شمال و جنوب کشور روان است. حتما می بایست برای کمک رسانی از هوا و زمین استفاده شود و حتما باید پیش بینی های مناسب صورت گرفته شود ولی مراکزی که نقش کمک رسانی را دارند به دلایل مختلف همچون بودجه و تحریم از وسایل پیشرفته محروم هستند.

او ادامه داد: یکی از اقداماتی که با دولت موظف به پیگیری آن هستیم، این است که با سازمان های حمایت کننده در زمان بحران خصوصا هلال احمر جلسه بگذاریم و مشخص شود که به چه وسایلی بیشتر نیاز داریم و آمایش سرزمینی را درست انجام دهیم . متاسفم که در برخی مواقع نقطه ای در کشور که خیلی هم در معرض بلایا نیست، شاهد اتفاقاتی عظیم هستیم.

او  با بیان اینکه علت تاخیر در خواست کمک هلال احمر از صلیب سرخ در کمیسیون امنیت بررسی خواهد شد گفت: قطعا این گونه مشکلات را در اولین جلسه در سال 98 بررسی می کنیم.

او در خصوص لایحه جامع مدیریت بحران گفت: کمیسیون اجتماعی پیگیر لایحه جامع مدیریت بحران است. معتقدم اگر رییس این مدیریت بحران را خود شخص رییس جمهور وقت برعهده گیرد، بهتر است و یا حداقل به وزیر کشور سپرده شود. باید، بالاترین مقام اجرایی کشور رییس این مدیریت بحران باشد زیرا در این صورت دلیلی برای کندی و یا عدم اجرای ماموریت وجود ندارد.

نوبندگانی ادامه داد: اگر لایحه ای داشته باشیم که در این خصوص به تصویب برسد، بهتر است زیرا قانون دچار مشکل بهتر از بی قانونی است. حتما نیاز داریم بازنگری صورت گیرد و شاید این موضوعات اخیر، منجر به تصویب لایحه جامع مدیریت بحران شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز