وزیر نیرو به مشترکان پرمصرف آب و برق هشدار داد

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۲:۳۳:۱۰
کد خبر: ۸۳۵۳۶۱
وزیر نیرو با بیان اینکه الگوی مصرف با توجه به شرایط اقلیمی مناطق مختلف تعیین شده است، گفت: از کسانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند سپاسگزاریم و کسانی را هم که کمتر از الگوی مشخص شده آب و برق مصرف می‌کنند ما به ازای آن را در قبوض دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، وزیر نیرو جمع خبرنگاران گفت: خبری که منتشر شد مبنی بر صدور احکام اعضای هیات ویژه تدوین گزارش سیلاب‌های اخیر توسط رئیس‌جمهور امیدوارکننده بود. رئیس دانشگاه تهران و ۲۰ استاد با تجربه و صاحب‌نام کشور در رشته‌های مختلف در این هیات عضویت دارند که خبر خوبی است و از کارهای ضروری است که در این حوادث نقش تعیین‌کننده‌ای در اصلاح وضع موجود دارد.

وزیر نیرو یادآور شد: وزارت نیرو با همه توان و در همه سطوح مدیریتی آماده همکاری با این هیات است و امیدواریم زودتر برنامه اجرایی این هیات اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: نکته دوم اینکه همکاران ما در وزارت نیرو در سطح استان‌های سیل‌زده در معرض سیلاب هستند و حضور مستمر دارند. آب و برق به میزان بالایی در همه مناطق برقرار شده است.

اردکانیان ادامه داد: از ۴ هزار روستا که در سیل با قطع سیستم آب مواجعه شدند، الان بیش از ۹۷ درصد سیستم‌شان برقرار است اما برخی هنوز مشکل دارند که آن هم به دلیل از بین رفتن معبرهاست.

وی گفت: در بخش برق هم ۲ هزار و ۳۵۲ روستا قطعی داشتند که الان این تعداد به کمتر از ۲۰ روستا رسیده است که مشکل دارند و ۹۹ درصد روستاها مشکلشان حل شده است. جدا از همه سختی‌ها سر فرصت عملکرد این وزارتخانه و سایر دستگاه‌ها از جنبه‌ شاخص‌های مختلف قابل رقابت در عرصه بین‌المللی است.

اردکانیان با اشاره به تصمیمات جدید برای تعیین نرخ قبوض آب و برق گفت: از سال گذشته این وعده به مردم داده شد که چه در خشکسالی و چه در سیل این بنا را داشته باشیم که به سمت مصرف بهینه و صحیح آب و برق حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف با توجه به شرایط اقلیمی مناطق مختلف تعیین شده است، گفت: از کسانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند سپاسگزاریم و کسانی را هم که کمتر از الگوی مشخص شده آب و برق مصرف می‌کنند ما به ازای آن را در قبوض دریافت می‌کنند.

وزیر نیرو ادامه داد: جمعیتی که بیش از این الگو، مصرف دارند را تشویق می‌کنیم که به گروه خوش‌مصرف‌ها بپیوندند تا این عادت خوب را در کشور توسعه دهیم. یارانه‌هایی به گروه‌های واجد شرایط داده می‌شود که این موضوع به تصویب هیئت وزیران هم رسیده است.

اردکانیان با بیان اینکه تصمیمات جدید از فصل گرم آغاز خواهد شد، گفت: قرار بر این شده که در قبوض اردیبهشت‌ماه به این موضوع توجه شود اگر مصرف خرداد امسال خانوار به اندازه خرداد سال گذشته باشد، گروه‌های پرمصرف باید هزینه آن را بپردازند.

وی تاکید کرد: مصرف‌کنندگان آب و برق به قبوض اردیبهشت ماه توجه کنند  مشترکان آب و برق باید میزان مصرف را طوری مدیریت کنند که شامل ۱۶ درصد افزایش نرخ قبوض برای گروه‌های پرمصرف نشوند.

 

نظر شما