معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر عنوان کرد:

ظرفیت‌های تجارت دریایی ایران فراتر از تصور آمریکاست

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۰:۵۷:۴۴
کد خبر: ۸۳۷۸۴۰
ظرفیت‌های تجارت دریایی ایران فراتر از تصور آمریکاست
محمد راستاد گفت: با تروریسم اقتصادی خواندن اقدامات محدود ساز آمریکا در حمل و نقل دریایی و ظرفیت‌های کشور در حوزه تجارت دریایی فراتر از تصور آمریکا و دنباله رو‌های این کشور است که بتوانند در آن محدودیت و انسداد ایجاد کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد راستاد»، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم معارفه سیدمحمد جعفری به سمت مدیرکل جدید حراست این سازمان با بیان این مطلب اظهار داشت: با افتخار اعلام می‌کنیم که سال گذشته، علی‌رغم تمام اقداماتی که آمریکا در راستای محدود کردن ما انجام داد، بالغ بر ۲۶۵ میلیون تن انواع محموله‌ها از بنادر کشور، توسط ناگان ایرانی و بین المللی ترانزیت، ترانشیپ، صادر و وارد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: روند باز نگه داشتن مجاری تجارت بین‌المللی دریایی کشور، فعالیت بنادر بازرگانی و ناوگان کشتیرانی، ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به یکی از دستاوردهای کشور ناشی از تروریسم اقتصادی اخیر آمریکا، گفت: در دوره قبل، بر اثر اعمال تحریم ما به دنبال پرچم کشورهای بودیم که بتوانیم فعالیت ناوگان کشتیرانی خود را تداوم ببخشیم؛ اما الان با افتخار می‌توانیم بگوییم که عمده ناوگان کشور تحت مالکیت و تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در بنادر اقصی نقاط جهان و آب‌های اقیانوسی فعالیت دارد.

محمد راستاد با تاکید بر ضرورت تمرکز و توجه بیش از گذشته در برابر اقدامات آمریکا در حوزه حمل و نقل دریایی، افزود: آماده مقابله و واکنش به موقع در برابر هرگونه اقدام احتمالی آمریکا در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت سازمان بنادر در حوزه مجامع بین المللی مرتبط با حراست است، گفت: کد امنیتی ISPS با توجه به الحاق آن به کنوانسیون سولاس، برای بنادر کشور از حیث امنیتی حائز اهمیت است و مدیرکل جدید حراست لازم است به این بخش از ماموریت سازمان بنادر توجه ویژه داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: صیانت و حفاظت از نیروهای تخصصی سازمان بنادر در ستاد و بنادر تابعه یکی از مهم ترین کارکرد‌های اداره کل حراست قلمداد می‌شود  و اطمینان از حسن جریان امور و شناسایی زمینه‌های فساد ادارای، مستلزم پایش مستمر روندها و فرایندها و اقدامات پیشگیرانه است.

بنا بر این گزارش، در این مراسم سیدعیسی حسینی؛ سرپرست مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی نیز توجه و تمرکز بر تحریم را با توجه به شرایط خطیر کشور در حوزه تجارت دریایی ضروری دانست و آن را استراتژی امنیتی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

 حسینی توقف طولانی کشتی‌ها و جریمه و دموراژ ناشی آن را به همراه کاهش شدید بار، کاهش پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشکلات بیمه ای را مهم ترین اثرات تحریم در حوزه بندری و دریایی برشمرد.

وی با اشاره به موضوع قاچاق ، آن را یکی از چالش‌های امنیتی بنادر و لطمه زننده به تولیدات ملی ارزیابی کرد.

همچنین فاطمی نیا؛  مدیرکل اقتصادی سازمان حراست کل کشور نیز  در این مراسم ، کینه توزی و دشمنی دیرینه غرب با جمهوری اسلامی ایران را ناشی از گفتمان انقلاب اسلامی در پیاده کردن اسلام ناب محمدی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: مسئولان در هرحوزه ای که هستند، برنامه ریزی عملی را تدارک ببینند و کاهش هزینه‌ها؛ نظارت؛ عدم آسیب به تولید و اشتغال و اطلاح الگوی مصرف را سرلوحه کارشان قرار دهند.

این گزارش می‌افزاید؛ در این مراسم سید محمد جعفری به عنوان مدیرکل حراست سازمان بنادر و دریانوردی معرفی و از خدمات یاسر رحیمیان طی مدت سرپرستی اداره کل حراست قدردانی شد.

گفتنی است؛ سید محمد جعفری پیش از این، بازرس مدیرعامل و مسئول پاسخگویی به شکایات سازمان بنادر و دریانوردی بوده است. بازرس ویژه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، رئیس حراست در گمرکات استان‌های هرمزگان و آذربایجان غربی، مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، رئیس هیأت رسیدگی به تخلفات اداری شرکت ملی نفتکش و رئیس کمیسیون معاملات شرکت ملی نفتکش از دیگر مسئولیت‌های قبلی جعفری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز