عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران:

جوانان کارگزاران تاکید داشتند، لیست ندهیم/ تلاش کردند مرحوم هاشمی را از حاکمیت بیرون کنند اما نشد/ تنها ۴ نفر از کارگزاران تایید صلاحیت شدند

۱۳۹۸/۱۱/۲۸ - ۱۱:۳۵:۴۹
کد خبر: ۹۶۵۲۲۸
جوانان کارگزاران تاکید داشتند، لیست ندهیم/ تلاش کردند مرحوم هاشمی را از حاکمیت بیرون کنند اما نشد/ تنها ۴ نفر از کارگزاران تایید صلاحیت شدند
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: جوانان بر این موضوع بیشتر تأکید داشتند که کاندیداهای اصلاح طلبان رد صلاحیت شدند بنابراین ما نباید لیست بدهیم اما قدیمی‌ترها، نظرشان این بود که به هر جهت ما اصلاح‌طلبان با نظام و مملکت، مشکلی نداریم.

«سیدمحمود علیزاده طباطبایی»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره لیست دادن اصلاح‌طلبان به ویژه حزب کارگزاران و انتقادات به این حزب و در عین حال استقبال اصولگرایان از عدم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: این موضوع در شورای مرکزی حزب کارگزاران مطرح شد. جلساتی هم به موضوع لیست دادن یا لیست ندادن اختصاص یافت. جوانان بر این موضوع بیشتر تأکید داشتند که کاندیداهای اصلاح طلبان رد صلاحیت شدند بنابراین ما نباید لیست بدهیم اما  قدیمی‌ترها، نظرشان این بود که به هر جهت ما اصلاح‌طلبان با نظام و مملکت مشکلی نداریم. اگر شورای نگهبان یک‌طرفه عمل می‌کند بدین معناست که داور به جای اینکه بی طرف باشد، بی طرف نیست و حتی اجازه انتقاد از داور هم داده نمی‌شود. دلیلی وجود ندارد که ما در انتخابات شرکت نکنیم چراکه اعتقاد همه اصلاح طلبان این است که تنها راه حل مشکلات کشور، صندوق رأی است.

علیزاده طباطبایی افزود: یقینا ما از طریق صندوق رأی می‌توانیم دست به اصلاحاتی بزنیم. همان طور که گفتیم بخشی از گروه‌های سیاسی اعتقادشان این است که فقط مومنین و متدینین با ملاک‌ها و معیارهای آنها برای رای دادن، حضور پیدا کنند. آنها یک کف رأی 300 تا 400 هزارتایی دارند و اگر در تهران، کمتر از یک میلیون نفر در انتخابات شرکت کنند، لیست اصولگرایان قطعا رأی می‌آورد اما هرچه، تعداد رای از یک میلیون نفر بالاتر برود، به سمت انتخاب افراد مستقل‌تر و آزادتر می‌رود. از این رو امیدواریم که مردم به‌رغم همه نارضایتی‌ها و عملکردهای نادرست از صندوق رأی ناامید نشوند و پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند؛ زیرا یک عده اعتقادی به رأی مردم ندارند و از نظر تئوریک هم می‌گویند، رأی مردم اعتباری ندارد و حتی بسیار صریح می‌گویند، رأی عوام اعتباری ندارد.

پشتیبانی مردم از نظام می‌تواند، جایگزین قدرت نظامی شود

این وکیل دادگستری ادامه داد: بنابراین تلاش این عده بر این است که مردم کمتر شرکت کنند اما سیاستی که مقام معظم رهبری داشتند از اولین انتخابات سال‌های 68 -69 به این سو، این بوده که هر چقدر مردم بیشتر شرکت کنند نظام مقتدرتر شده و اعتبارش بیشتر می‌شود. به عبارت دیگر  پشتیبانی مردم از نظام می‌تواند جایگزین قدرت نظامی شود. از ین رو توصیه اصلاح‌طلبان این است که مردم شرکت کنند. حال این که گروه‌های اصلاح‌طلب  لیست ندادند  به این دلیل است که کاندیداهای آنها تائید صلاحیت نشدند. حزب کارگزاران حداقل از لیست 30 نفره‌ای  که ارائه داده 4 نفر از کاندیداهای خودش بودند که تائید صلاحیت شدند و در لیست30 نفره این حزب قرار دارند این در حالی است که بعضی از احزاب حتی یک نفرشان هم تأیید صلاحیت نشدند. اما ما امیدواریم هیچ کس با صندوق رأی قهر نکند همه شرکت کنند و مردم ناامید نشوند. مردم می‌توانند اتفاقاتی مثل دوم خرداد را دوباره با حضورشان، پای صندوق‌های رأی تکرار کنند.

اعتراض داریم اما با نظام قهر نمی‌کنیم

این عضو حزب کارگزاران درباره انتقاد برخی به کارگزاران و تشبیه این حزب به الیگارشی و یا در واقع عده‌ای فرصت طلب نیز، گفت: در خود حزب کارگزاران جوانان تندرویی بودند که تأکید داشتند ما در انتخابات شرکت نکنیم اما به هرحال نظام مال خودمان است ما را به زور هم بخواهند بیرون کنند ما حاضر نیستیم، کنار بکشیم این دنباله سیاست مرحوم هاشمی رفسنجانی است. این که دیگران را با یک قهر از حاکمیت و نظام بیرون کردند یا رفتند اما دیدند بیرون از حاکمیت نمی‌‌توانند، برای مردم قدمی بردارند. بنابراین هرچند به مرحوم هاشمی فشار بسیاری آوردند که ایشان را از حاکمیت بیرون کنند اما ایشان تا آخرین لحظه از حاکمیت خارج نشد. از این رو حزب کارگزاران هم بر همین مبنا و عقیده از حاکمیت خارج نمی‌شود و با نظام قهر نمی‌کند ضمن اینکه اعتراضش را نیز دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز