نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس:

خط مقدم ایران و آمریکا به هم نزدیک شده و جنگ نزدیک است/ ایران و آمریکا نباید از طریق طرف‌های ثالث اطلاعات دریافت کنند/ نباید دچار دام سیاسی شویم

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۰۵:۱۳:۰۲
کد خبر: ۹۸۳۸۷۹
خط مقدم ایران و آمریکا به هم نزدیک شده و جنگ نزدیک است/ ایران و آمریکا نباید از طریق طرف‌های ثالث اطلاعات دریافت کنند/ نباید دچار دام سیاسی شویم
نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس گفت: ترامپ با یک شرایط بحرانی مواجه است که حداقل 300هزار و حداکثر سه میلیون آمریکایی به کام مرگ فرستاده می شوند، ناکارامدی دولت امریکا در این رابطه اثبات خواهد شد و این چالش جدی ترامپ در سال انتخابات است؛ در این شرایط باید ایران به گونه ای عمل کند که کشور دچار یک دام سیاسی نشود.

«حشمت الله فلاحت‌پیشه»، نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با «تحرکات نظامی اخیر آمریکا در عراق» گفت: ایران و آمریکا به طور غیر طبیعی به جنگ نزدیک شدند و بدترین نوع جنگ در تاریخ، جنگ هایی است که دو قدرت بر سر بازیگران ثالث وارد جنگ شوند که این ظلم به دو کشور است. تحمیل جنگ در این شرایط ظلم به ملت ایران است.

او ادامه داد: تدارکات نظامی که آمریکا در عراق شکل می‌دهد، به معنای تحریک برای انجام یک جنگ است. ترامپ مدعی بود شهید سلیمانی به دنبال راه‌اندازی یک سری عملیات است اما آمریکا با این ادعاها به دنبال شکل دهی یکسری تحرکات نظامی است.

فلاحت‌پیشه مطرح کرد: هر گونه اقدام و چالش نظامی بین ایران و آمریکا به یک بحران بین المللی تبدیل می شود. عارضه کرونا یک عارضه جهانی است و در این شرایط کشورها به جای چالش، نیازمند همکاری هستند. امریکا به شدت با ایران در قبال کرونا بی رحمانه عمل کرد و با وجود درگیری ایران در پیک کرونا، حاضر به لغو تحریم های ایران نشد، امریکایی ها سیاست خصمانه خود در قبال ایران را به اوج رساندند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح کرد: در این شرایط شاهد یک‌سری تحرکات نظامی از سوی آمریکایی‌ها هستیم. در شرایط اپیدمی بین‌المللی دولتمردان کشورها از یک‌سری اختیارات اضطراری برخوردار می شوند که این اختیارات فقط برای مقابله با اپیدمی بین‌المللی یا جهانی باید بکار گرفته شود و هرگونه استفاده چنین اختیاراتی برای تصمیم‌گیری‌های سیاسی و نظامی، خلاف صلح و امنیت بین‌المللی است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس گفت: زمانی بخاطر این جمله از من شکایت شد اما  مجدد عرض می کنم «مشکل روابط ایران و آمریکا این است که به صورت غیر مستقیم و از طریق طرف‌های ثالث، اطلاعات اردوگاه‌های متقابل را دریافت می‌کنند» طرف‌های ثالثی که بدون جنگ زیستی ندارند و شرایط زیستی آنها فقط در زمان جنگ شکل می‌گیرد. در چنین شرایطی کشاندن ایران و آمریکا به یک جنگ نامحدود، در راستای منافع هیچ کدام از طرف ها ارزیابی نمی‌شود.

او بیان کرد: برای اولین بار شرایط جنگ سردی بعد از سال 1989 میلادی شکل گرفته که بعد از آن هم حتی خطوط قرمز تبادل اطلاعات بین کشورهایی مثل امریکا و روسیه حفظ شد. در این شرایط عوامل واسط به افزایش تنش ایران و امریکا دامن می زنند و به همین دلیل تنش ها به گونه مصنوعی، افزایش یافته است.

فلاحت پیشه مطرح کرد: در شرایط کنونی نباید امنیت منطقه و امنیت جمهوری اسلامی گرفتار یک غباری شود که بین کاسبان انتخابات در امریکا و جنگ سالاران در منطقه خاورمیانه قرار گیرد. ترامپ با یک شرایط بحرانی مواجه است که حداقل 300هزار و حداکثر سه میلیون آمریکایی به کام  مرگ فرستاده می شوند، ناکارامدی دولت امریکا در این رابطه اثبات خواهد شد و این  چالش جدی ترامپ در سال انتخابات است. در این شرایط باید ایران به گونه ای عمل کند که کشور دچار یک دام سیاسی نشود. به گونه مصنوعی برای اولین بار خط مقدم دو کشور ایران و آمریکا به هم نزدیک شده و جنگ نزدیک است.

نظر شما