عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی:

اگر شرایط مناسب نباشد، حج امسال انجام نمی‌شود/ اگر مشکلی پیش بیاید، قطعا حج انجام نخواهد شد

۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۵:۳۷:۵۸
کد خبر: ۹۹۲۶۹۸
اگر شرایط مناسب نباشد، حج امسال انجام نمی‌شود/ اگر مشکلی پیش بیاید، قطعا حج انجام نخواهد شد
عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی گفت:اگر شرایط مناسب نباشد، اعزام انجام نمی‌شود اما پیش بینی‌ها نشان می‌دهند که شرایط بهداشتی لازم تدبیر می‌شود، که حج امسال انجام شود.

سید جواد حسینی‌کیا»، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون حج و زیارت، در رابطه با اینکه با توجه به شیوع کرونا در عربستان اعزام زائرین ایرانی به مکه تا چه اندازه صحیح است؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در این مورد دو نکته قابل توجه است. نکته اول اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا پایان خردادماه کرونا تمام می‌شود، ممکن است مواردی باقی بماند اما با شروع فصل گرما ماندگاری ویروس کرونا محدود می‌شود و تقریبا از بین می‌رود. همچنین شرایط آب و هوایی عربستان بسیار گرم است و به بالای 50 درجه هم می‌رسد.

این نماینده مجلس افزود: نکته دوم اینکه قطعا هم سازمان بهداشت جهانی و هم وزارت بهداشت دو کشور ایران و عربستان در رابطه با این موضوعات پروتکل‌های لازم را پیگیری خواهند کرد. همچنین آقای رشیدی، رئیس سازمان حج و زیارت، با توجه به اینکه جمعیت انبوهی که از سراسر دنیا در آنجا گردهم می‌آیند، تمهیدات لازم را تدارک می‌بیند. در هر صورت اگر شرایط مناسب نباشد، اعزام انجام نمی‌شود. اما پیش بینی‌ها نشان می‌دهند که شرایط بهداشتی لازم تدبیر می‌شود، که حج امسال انجام شود.

حسینی‌کیا در پاسخ به این سوال که چند وقت اخیر فراکسیون حج و زیارت با رئیس سازمان حج و زیارت جلسه داشته است؟ تصریح کرد: مدتی است که جلسه‌ای برگزار نشده اما از طریق تماس‌های تلفنی مشخص شد که قرار است، بعد از کنترل شیوع کرونا هم عتبات عالیات راه اندازی شود و هم تمهیداتی برای راه اندازی حج عمره در نظر بگیرند.  همچنین اگر شرایط بعد از حج تمتع فراهم شود، حج عمره هم راه بیفتد. بنابراین تدابیر انجام می‌شود که مشکلی پیش نیاید و هر جا اگر مشکلی پیش بیاید، قطعا حج انجام نخواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز