سامسونگ پیشتاز در نبرد جهانی نیمه هادی

۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۷:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۲۳۹۶
سامسونگ پیشتاز در نبرد جهانی نیمه هادی
با تداوم نبرد جهانی تولید نیمه هادی، شرکت سامسونگ، قصد دارد در ۲۰ سال آینده ۲۳۰ میلیارد دلار در تأسیسات ساخت تراشه سرمایه‌گذاری کند.

خبرگزاری برنا؛ با تداوم نبرد جهانی تولید نیمه هادی، شرکت سامسونگ، قصد دارد در ۲۰ سال آینده ۲۳۰ میلیارد دلار در تأسیسات ساخت تراشه سرمایه‌گذاری کند. وزیر بازرگانی کره جنوبی در مورد محدودیت‌های تجاری اعمال شده در قانون تراشه آمریکا ابراز نگرانی کرد و مدعی شد که این اقدام آمریکا را به یک مقصد سرمایه‌گذاری کمتر جذاب برای ساخت تراشه تبدیل کرده است.

به گفته مایکل اورمه، مشاور شرکت گلوبال دیتا، کره جنوبی مصمم است که به قدرتی پیشرو در صنعت نیمه‌هادی تبدیل شود و با چین و سایر کشورها همکاری کند.

فشار بر زنجیره تأمین جهانی در سال ۲۰۲۱ که موجب توقف تولید در بخش‌ها و مناطق مختلف شد، دولت‌ها را بر آن داشت تا هم ظرفیت تولید تراشه‌های خود را بالا ببرند و هم مشوق‌هایی را به جذب تراشه‌سازان خارجی تخصیص دهند. سامسونگ در کنار دولت کره جنوبی به جای سرمایه‌گذاری در خارج از کشور برای تنوع بخشیدن به محصولات جهانی خود، در حال افزایش تولید نیمه‌هادی‌های داخلی در این کشور است.

مزیت شرکت‌های نیمه‌هادی سامسونگ کره جنوبی و «TSMC» تایوان، تولید تراشه‌های پنج نانومتری است که اجزای حیاتی تولید فناوری‌های نوظهور به شمار می‌روند. این امر هر دو شرکت را در رقابت برای کسب برتری در حوزه فناوری‌های جهانی قرار می‌دهد.

کره جنوبی در حال حاضر تأمین‌کننده تراشه‌های پیشرفته حافظه است و برای دستیابی به مزیت تولید انواع دیگر تراشه، تا سال ۲۰۳۰، حداقل ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای ساخت پنج مرکز جدید تولید نیمه‌هادی در کره جنوبی است. بنا به اعلام وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی، این کشور برای تبدیل شدن به رهبر جهانی در تولید تراشه‌های کاربردی در فناوری‌های پیشرفته، حدود ۵۵۰ تریلیون دلار در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

محدودیت‌های صادرات آمریکا نتیجه معکوس داشته و بسیاری شرکت‌ها همچون سامسونگ را به سمت سرمایه‌گذاری مستقیم در تولید نیمه‌هادی سوق داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز