گامی دیگر برای حمایت از صنایع خلاق

۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۱۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۱۷۱۱
گامی دیگر برای حمایت از صنایع خلاق
حمایت مادی و معنوی و ترویج صنایع خلاق یکی از مهم ترین راه‌ها برای رشد آن‌ها است که حالا با دو گام جدید تسریع شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ،وانمندی هایی که طی چند سال اخیر با اثبات کارایی آنها در تامین نیازهای داخلی و پاسخ به چالش های فناورانه کشور به یکی از ابزارهای کارآمد برای مدیرانی بدل شده که به این باور رسیده‌اند تنها راه نجات کشور، اتکا به همین ظرفیت‌های داخلی و تخصصی است.

اما رونق این فعالیت ها منوط به معرفی درست ظرفیت های موجود و محصولات و کالاهای بومی به جامعه هدف و عموم مردم است تا به این بازار راغب شوند و به رونق آن کمک کنند. محصولات فناورانه‌ای که تماما ساخت و تولید داخل است و به دست متخصصان بومی طراحی و تولید شده اند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با استفاده از 2 فعالیت ترویجی در تلاش است تا این توانمندی ها را به جامعه معرفی کند.

«امتیاز اضافه پخش تشویقی آگهی‌های صدا و سیما» و «حمایت از ترویج شرکت‌ها در رسانه»؛ دو راهکاری است که برای این کار مدنظر است و توانسته بازار داخلی این محصولات و خدمات را رونق دهد. این کار در یک همکاری دو جانبه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صداوسیما انجام و تسهیلات رسانه‌ای تشویقی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است. بر اساس این تسهیلات، فعالیت‌های برتر دانش‌بنیان، در قالب های متنوع (خبر، گزارش خبری، برنامه های ترویجی و...) در رسانه ها به ویژه شبکه های صداوسیما اطلاع رسانی و ترویج می شود و شرکت های دانش بنیان و خلاق می توانند متناسب با حوزه کاری و میزان فعالیتشان، در این برنامه ها شرکت کنند.

شرکت هایی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که به کاهش وابستگی کشور به واردات در حوزه های محصولات و فناوری های دانش بنیان کمک کنند. همچنین محصولات و خدمات با کیفیتی ارائه کنند و به ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای جوانان تحصیلکرده و نخبگان علمی منجر شوند.

رفع چالش ها و مشکلات صنایع و فعالیت‌های تولیدی کشور، امکان صادرات محصولات دانش بنیان و ایجاد ارزش افزوده بالا مبتنی بر فناوری و نوآوری و جلوگیری از خام فروشی نیز دیگر معیارهایی است که برای شرکت های متقاضی این خدمات در نظر گرفته شده است.

بر اساس پیگیری‌های معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و با همکاری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اضافه پخش تشویقی آگهی‌‌های صداوسیما برای تبلیغات صرفا کالاها و خدمات دانش‌بنیان هم اجرایی می‌شود.

این مجموعه‌ها می توانند از ظرفیت رادیو و تلویزیون سراسری، رادیو و تلویزیون شبکه های استانی، شبکه‌های برون مرزی، برنامه های مشارکتی و روزنامه جام جم برای معرفی توانمندی های خود استفاده کنند.

نظر شما