پیشمرگ های رباتی

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۱۲:۳۵:۲۹
کد خبر: ۱۳۴۲۳۴۶
پیشمرگ های رباتی
با حمایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان، برای نخستین بار «ربات تشخیص آلودگی در خط تولید محصولات غذایی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی» تولید و از آن رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگذاری برنا به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از همدان، مجتبی ساکی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان از رونمایی این محصول دانش بنیان با حضور، ظاهر پور مجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان، اداره کل ارتباطات استان، پارک علم و فناوری همدان و جمعی از روسای دانشگاه ها و اعضای هیات علمی و نیز صاحبان صنایع استان و اصحاب رسانه خبر داد.

پور مجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه اولویت دولت تقویت تولید با تکیه بر دانش و فناوری بومی است افزود: تولید یک محصول دانش‌بنیان نیاز به هم افزایی و ارتباط صاحبان صنایع و نخبگان علمی دارد. وی در ادامه از سازمان های متولی حمایت از شرکت های دانش بنیان برای رونق فعالیت های فناورانه و دانش بنیان در استان تقدیر کرد.

در ادامه، اسماعیلی طراح و سازنده این دستگاه درباره عملکرد این دستگاه بیان کرد: این دستگاه با بکار گیری هوش مصنوعی کار می‌کند و توانایی بالا بردن سرعت تولید تا ۴ برابر را دارد.

وی افزود: ربات تشخیص هوشمند آلودگی‌ها مشابه خارجی دارد که با اشعه کار می‌کند، ولی این دستگاه بدون ایجاد خطوط مزاحم و اشعه مضر قادر است در هر ۲ دهم ثانیه یک دهم میلیمتر آلودگی را شناسایی کند. این دستگاه هم اکنون در یکی از کارخانه بزرگ تولید مواد غذایی نصب و در حال کار است.

انتهای پیام/

نظر شما