شهر شناور

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۲۳:۰۵:۰۶
کد خبر: ۱۳۴۲۹۳۰
شهر شناور
مالدیو در حال ساخت شهری رویایی بر بستر اقیانوس هند است که می‌توان آن را به نوعی سفر به شهر قصه ها دانست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، این شهر شبیه یک «مرجان مغزی» طراحی خواهد شد. این شهر شامل ۵۰۰۰ واحد شناور  از جمله خانه‌، رستوران، مغازه و مدرسه خواهد بود که کانال‌هایی در بین آنها جریان دارند.

اولین واحدها در ماه جاری میلادی رونمایی خواهند شد. قیمت از ۱۵۰ هزار دلار برای یک آپارتمان استودیویی شروع می‌شود و تا ۲۵۰ هزار دلار برای یک خانه بزرگ‌تر افزایش می‌یابد.

شهر

توسعه‌دهندگان انتظار دارند ساکنان این جزیره در اوایل سال ۲۰۲۴ در آن مستقر شوند و کل شهر تا سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

مالدیو

شهر شناور مالدیو که به‌طور مشترک توسط شرکت هلندی «واتر استودیو» (Waterstudio) و دولت مالدیو ساخته شده است، قصد دارد ۲۰ هزار نفر را در کمتر از ۵ سال در خود جای دهد.

این دومین شهر شناور جهان خواهد بود. اولین نمونه در ماه آوریل توسط سازمان ملل در نزدیکی بوسان، دومین شهر بزرگ کره‌جنوبی مورد تایید قرار گرفت.

این شهر که با نام «اوشینیکس سیتی» (Oceanix City) شناخته می‌شود، قصد دارد خانه‌هایی را برای جامعه‌ای ۱۲۰۰۰ نفری فراهم کند که به طور بالقوه به ۱۰۰ هزار نفر نیز افزایش می‌یابد و ساخت آن در سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

کوئن اولتویس، موسس واتر استودیو، گفت: «این یک امید جدید برای بیش از نیم میلیون نفر از مردم مالدیو است.»

او افزود: «این می‌تواند ثابت کند که مسکن مقرون به‌صرفه، جوامع بزرگ و شهرهای معمولی بر روی آب وجود دارد که ایمن هستند. آنها (مالدیوی‌ها) از پناهجویان اقلیمی به مبتکران آب و هوا تبدیل خواهند شد.»

شهر شناور

از ویژگی‌های شهر شناور مالدیو می‌توان به خانه‌های رنگی اشاره کرد که برای جذب مردم محلی طراحی شده‌اند. بالکن‌های وسیع و منظره‌های کنار دریا به هر خانه اضافه شده است. برای حمل و نقل، ساکنان با قایق تردد می‌کنند یا می‌توانند راه بروند، دوچرخه‌سواری کنند یا اسکوتر برقی یا کالسکه‌ای را برانند.

اولتویس توضیح داد: «مشکل فناوری نیست، بلکه  این چارچوب نظارتی است که زمان می‌برد تا تنظیم شود.»

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما