یک شرکت زیر مجموعۀ ناسا اعلام ورشکستگی کرد

۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۲۲:۵۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰۲۵۷
یک شرکت زیر مجموعۀ ناسا اعلام ورشکستگی کرد
یکی از شرکت‌های زیر مجموعۀ ناسا که وظیفۀ فرود ربات‌ها بر روی سطح ماه را بر عهده داشت، اعلام ورشکستگی کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ یکی از شرکت‌های زیر مجموعۀ ناسا که وظیفۀ فرود ربات‌ها بر روی سطح ماه را بر عهده داشت، اعلام ورشکستگی کرد.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های متعدد، شرکت مستن اسپیس سیستمز مستقر در کالیفرنیا، پرونده اعلام ورشکستگی خود را در دادگاه ورشکستگی ناحیه دلاور ایالات متحده تشکیل داد.

این شرکت یکی از پنج شرکتی است که برنده جوایز خدمات باربری تجاری ناسا (CLPS) برای تحویل محموله های تحقیقاتی به سطح ماه جهت پشتیبانی از فرودهای انسانی در آینده تحت برنامه آرتمیس شده است (این شرکت به طور جداگانه، مستن همچنین در حال کار بر روی سیستمی برای استخراج آب از یخ‌های روی ماه با استفاده از موشک است.)

پایگاه رسانه‌ای اسپیس تصریح می‌کند که ناسا در آوریل 2020 قراردادی به ارزش 75.9 میلیون دلار برای ماموریتی که قرار بود با موشک SpaceX به سمت قطب جنوبی ماه پرتاب شود با این شرکت امضاء کرد. این منطقه قمری ظاهراً سرشار از یخ آب است.

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که این شرکت پس از اخراج 20 کارمند در ماه ژوئن که اکثر آن‌ها در ماموریت ماه XL-1 حضور داشتند، اواسط ماه ژوئیه این شرکت کارکنان باقی مانده را نیز مرخص کرد.

این شرکت به Parabolic Arc گفت که Masten قصد دارد از فرآیند فصل 11 قانون آمریکا برای کاهش هزینه‌های فرآیند مزبور استفاده کند تا امور مربوط به تسویه حساب با طلبکاران تسهیل شود.

این شرکت در بیانیه خود افزود: ما انتظار داریم که پرونده به سرعت پیش برود تا هزینه ها به حداقل برسد. ما امیدواریم که این فرآیند Masten را قادر به ادامه عملیات و ارائه ارزش برای مشتریان خود و صنعت فضایی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز