تولید برق از گرمای بدن

۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۰۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰۴۹۳
تولید برق از گرمای بدن
پژوهشگران دانشگاه واشنگتن با همکاری محمد ملکوتی دانشمند ایرانی در این دانشگاه روش جدیدی برای تولید الکتریسیته و برق رسانی مداوم به دستگاه های پوشیدنی ابداع کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ گروهی از پژوهشگران به سرپرستی محقق ایرانی به نام محمد ملکوتی روش جدیدی برای تولید الکتریسیته از گرمای بدن ابداع کردند.

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن با همکاری محمد ملکوتی دانشمند ایرانی در این دانشگاه روش جدیدی برای تولید الکتریسیته و برق رسانی مداوم به دستگاه های پوشیدنی ابداع کردند. در این تحقیق یک دستگاه ترموالکتریک انعطاف پذیر و پوشیدنی ساخته شد که می تواند گرمای بدن را به الکتریسیته تبدیل کند.

 این دستگاه محکم و کار آمد می‌تواند در آینده در بسیاری از کارهای چالش برانگیز مورد استفاده قرار بگیرد. محمد ملکوتی پژوهشگر مهندسی مکانیک در این دانشگاه می گوید: در صورت برداشت انرژی حرارتی که هدر می رود امکان دسترسی به سود ۱۰۰ درصدی  خواهد بود. برای تبدیل انرژی و استفاده از آن در وسایل الکترونیکی به چگالی توان بالایی نیاز داریم. در این تحقیق نیز از مواد افزودنی جدیدی برای ساخت وسایل الکترونیکی قابل کشش استفاده شد تا بتوان کارایی آنها را افزایش داد.

دستگاه ساخته شده توسط این پژوهشگران پس از ۱۵۰۰۰ چرخه کشش و فشار ۳۰درصد همچنان توانست به صورت کاربردی باقی بماند که از ویژگی‌های بسیار مطلوب در رباتیک نرم محسوب می شود. پژوهشگران در این دستگاه از کامپوزیت هایی با ویژگی های عملکردی و ساختاری مهندسی شده برای چاپ استفاده کردند. همچنین مواد پرکننده نیز شامل آلیاژهای فلزی مایع بودند که می توانند رسانایی الکتریکی را همراه با رسانای حرارتی افزایش دهند که بدون تردید مشکلاتی مانند ناتوانی در کشش و انتقال ناکارآمد حرارت برطرف شد. در این پروژه مشخص شد امکان چاپ دستگاه ها روی پارچه های قابل کشش و سطوح منحنی نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز