جنگ آمریکا و چین به زیر دریاها کشید!

۱۴۰۱/۱۲/۲۵ - ۱۶:۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۴۴۹۷۰۴
جنگ آمریکا و چین به زیر دریاها کشید!
رسانه‌ها گزارش داده‌اند که چین نظارت سختگیرانه‌ای بر هرگونه کابل‌کشی ارتباطی در زیر دریا با هدف جلوگیری از فعالیت‌های جاسوسی رقبایش از جمله آمریکا انجام می‌دهد.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که چین تلاش خود برای کنترل و مسیریابی کابل‌های ارتباطی زیردریایی آسیا را افزایش داده‌است.رقابت میان چین و آمریکا برای بدل شدن به قطب اول جهان همچنان ادامه دارد و حالا به نظر می‌رسد که عرصۀ کابل‌های ارتباطی زیردریایی به جدیدترین چالش میان واشنگتن و پکن بدل شده است.

مقررات سفت و محکم چین برای صدور مجوز جهت توسعۀ کابل‌های زیردریایی سبب شده تا برخی سازندگان کابل مسیرهای جایگزینی غیر از دریای چین جنوبی جهت کابل‌کشی‌های خود انتخاب کنند. فاینشنال تایمز همچنین از طرح کابل ۲ سنگاپور و ژاپن (SJC۲) که مقررات چین سبب شده تا بیش از یکسال به تعویق بیافتد به عنوان یکی از نمونه‌های چالش‌های موجود بر سر پروژه‌های کابل کشی زیردریایی در دریای چین جنوبی یاد می‌کند.

گوگل، متا و چند شرکت بزرگ مخابراتی در آسیا با توجه به قوانین چین باید به فکر انتخاب مسیری جایگزین جهت رسیدن به کشور اندونزی باشند، موضوعی که سبب می‌شود تا جهت برقراری ارتباط نیاز به زیرساخت‌ها و تبعاً هزینه‌های بیشتری وجود داشته باشد.

آمریکا پیش از پایان دورۀ ریاست جمهوری ترامپ قانونی وضع کرده که بر مبنای آن از سال  ۲۰۲۰ هیچ اتصال مستقیم کابلی از زیر دریا میان دو کشور برقرار نشده است!

ناظران اعتقاد دارند که هدف چین از این نظارت سختگیرانه، پیشگیری از فعالیت‌های جاسوسی رقبا از جمله آمریکا است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز