قلدری آمریکا برای تیک تاک ؛ دوراهی فروش یا فیلترینگ کامل

۱۴۰۱/۱۲/۲۶ - ۱۷:۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۴۵۰۰۱۷
قلدری آمریکا برای تیک تاک ؛ دوراهی فروش یا فیلترینگ کامل
آمریکا باقی‌ماندن تیک‌تاک در بازار این کشور را منوط به انتقال مرکز داده مرتبط با کاربران آمریکایی به خاک این کشور و فروش سهام بایت دنس کرده است.

گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ انتقال مرکز داده مرتبط با شهروندان آمریکا به خاک این کشور و فروش سهام تیک‌تاک توسط «بایت دنس» دو شرط آمریکایی‌ها برای صدور اجازه ادامه فعالیت تیک‌تاک در خاک این کشور است! 

درخواستی که مدیران تیک‌تاک معتقدند در صورت اجابت هم تاثیری در رفع نگرانی‌های امنیتی آمریکایی‌ها نخواهد داشت!

بلومبرگ در خبری اختصاصی از قول یک منبع آگاه نوشته است که واگذاری سهام «بایت دنس» در تیک آخرین راهکار عملیاتی خواهد بود و چنانچه راهکارهای دیگر طرفین به توافق منجر نشود، در صورت رضایت دولت چین قابل پیگیری خواهد بود.

دو تحلیلگر بلومبرگ معتقدند که تیک‌تاک با در نظر گرفتن همه شرایط ارزشی حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار در بازار آمریکا دارد.

مقامات آمریکایی مدت‌ها است که تیک‌تاک را به دلیل نگرانی خود از کمک این سکو به دولت چین برای جاسوسی و استفاده از کلان‌داده شهروندان آمریکایی تحت فشار گذاشته‌اند.

تیک‌تاک طی ماه‌های گذشته با هر ابزاری که داشت، تلاش کرد تا آمریکایی‌ها را نسبت به عدم جاسوسی این شرکت برای چین قانع سازد، حتی طرح موسوم به تگزاس خود را اجرایی کرد اما ظاهراً این تغییرات برای آمریکایی‌ها کافی نبوده است!

طرح تگزاس توسط تیک‌تاک به جهت مراقبت از داده‌های کاربران آمریکایی با استاندارد امنیتی بسیار بالاتر نسبت به سایر شرکت‌های فناوری این کشور برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

تیک تاک پیشنهاد داده است که برای میزبانی اطلاعات کاربران آمریکایی همکاری نزدیکی با اوراکل. غول فناوری آمریکا ایجاد کند و یک عضو هیات مدیره خود را نیز با تایید دولت آمریکا منصوب نماید، اقداماتی که بخش بزرگی آن‌ها در حال انجام است اما مقامات آمریکایی انتظارات بیشتری دارند.

مدیران تیک‌تاک در حال حاضر اطمینان ندارند که تایید دولت آمریکا را برای ادامه فعالیت در این کشور را خواهند داشت یا باید با بازار آمریکا خداحافظی کنند.

برخی منابع آگاه در آمریکا می‌گویند که اعضای کمیته وزارت دادگستری تمایلی به پذیرش پیشنهاد تیک تاک ندارند.

بلومبرگ از قول سخنگوی تیک‌تاک، بروک اوبروتر، می‌نویسد: ما معتقدیم ممنوعیت یا واگذاری تیک تاک ازسوی بایت‌دنس، منجر به رفع نگرانی مقامات آمریکایی درخصوص انتقال داده‌های مرتبط با شهروندان این کشور نخواهد شد!

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز