تعریف هوش‌مصنوعی از وضعیت نانوفناوری در ایران

۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۱۵:۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۴۵۰۳۱۰
تعریف هوش‌مصنوعی از وضعیت نانوفناوری در ایران
چت پات در پاسخ به این سوال که «هوش مصنوعی» در ایران چه وضعیتی دارد با تجمیع داده‌های موجود بر بستر شبکه پاسخ جالبی ارائه داده است.

گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ «چت‌بات‌ها» یکی از جدیدترین ابزار ارائه شده توسط فناوری هوش مصنوعی هستند که طی روزهای گذشته سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند، مردم در نقاط مختلف جهان سوالات متعددی از این فناوری جدید پرسیده‌اند تا توانمندی آن را به معرض آزمون بگذارند.

یکی از سوالات جالب که در مبداء ایران از این فناوری جدید پرسیده شده، «وضعیت فناوری نانو» در کشورمان است. 

هوش مصنوعی در پاسخ به این سوال نوشته است: «فناوری نانو در ایران در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است. دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های مختلف نانویی در ایران فعالیت می‌کنند و پروژه‌های زیادی در این حوزه انجام شده است.

از جمله پروژه‌هایی که در ایران انجام شده است، می‌توان به ساخت نانوذرات دارویی، سنسورهای نانو، کاتالیست‌های نانویی و نیز بررسی‌هایی در زمینۀ مدیریت و کاربرد فناوری نانو در صنایع مختلف اشاره کرد.

ایران در حوزۀ فناوری نانویی نیز در صدر کشورهای منطقه با موفقیت‌های خود قرار دارد و در رده‌بندی جهانی نیز در رتبه‌های بالایی قراردارد. با این حال، همچنان پتانسیل‌های بسیاری برای توسعه بیشتر فناوری نانو در ایران وجود دارد و باید در این راستا تلاش بیشتری انجام شود».

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز