پایان رویای خوش شیائومی در هند توسط سامسونگ!

۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۰۸:۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۴۵۱۰۸۸
پایان رویای خوش شیائومی در هند توسط سامسونگ!
سامسونگ بعد از پنج سال موفق شد تا سهم بیشتری از شیائومی در بازار موبایل هند کسب کند!

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ چین و هند بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آیند و شیائومی سال‌هاست که در بازار کشور هند بدون رقیب است. این موضوع به دلیل قیمت مناسب گوشی‌های این شرکت و سخت‌افزار نسبتاً قدرتمند آن‌هاست. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که غول فناوری چینی حالا در بازار اصلی خود به مشکل برخورده است.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ (Counterpoint Research)، سهم شیائومی از بازار گوشی‌های هوشمند در کشور هند با افت قابل توجهی مواجه شده و در واقع سامسونگ در سال ۲۰۲۲ موفق شده تا پس از ۵ سال به سلطه‌ی این شرکت چینی در بازار یادشده پایان بدهد.

سهم بازار گوشی‌های هوشمند هند

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، عملکرد سامسونگ از سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ تا سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ در هند ضعیف‌تر از شیائومی بوده و این موضوع حتی با افزایش محبوبیت گوشی‌های سری گلکسی A نیز، به جز در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰، ادامه داشته است. با این وجود، قوانین ضد چینی دولت هند در سال ۲۰۲۲ باعث افت فروش گوشی‌های شیائومی در این کشور شده و به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در سال ۲۰۲۳ فاصله‌ی خود را با رقیب چینی بیشتر نیز خواهد کرد.

بدون شک استراتژی عرضه‌ی گوشی‌های ارزان دیگر به سود شیائومی نخواهد بود و این شرکت باید با صرف هزینه‌ی بیشتر، گوشی‌های باکیفیت‌تری را تولید کند. در غیر این صورت، بازار هند در آینده‌ تحت سلطه‌ی سامسونگ و حتی اپل خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما