دومین جراحی پیوند قلب در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز موفقیت آمیز بود

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۰۹:۵۲:۴۳
کد خبر: ۷۶۵۶۴۶
دومین جراحی پیوند قلب در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز موفقیت آمیز بود
مدیرگروه جراحی قلب بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا از انجام دومین جراحی موفقیت آمیز پیوند قلب در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز خبرداد و گفت: این جراحی موفقیت آمیز برای دومین مرتبه و بر روی یک جوان ۳۸ ساله انجام شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مسعود شفیعی» با اعلام اینکه تیم جراحی پیوند بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا موفق شد این رویداد مهم پزشکی را در شیراز انجام و افتخار دیگری برای دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ثبت برساند، افزود: انجام همزمان پیوند ریه و قلب در این بیمارستان نیز در آینده نزدیک صورت می گیرد و پیش بینی می شود با انجام پیوند قلب، امید به زندگی در بین بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و ریوی دو چندان شود.
وی از انجام موفقیت آمیز این جراحی مهم به عنوان یک رویداد مهم علمی یاد کرد و گفت: هم اینک پیوند جراحی قلب تنها در برخی از بیمارستان های فوق تخصصی در کشور انجام می شود.
به گفته این جراح قلب، شانس زنده ماندن بیماران پیوند قلب بسیار بالا گزارش شده و بر اساس تحقیقات، این شانس به ۸۶ درصد افزایش یافته است.
دکتر شفیعی با توضیح این موضوع که برخی مواقع برای کمک به بیماران، به طور موقت و تا زمان بهبودی بیمار از قلب مصنوعی استفاده می شود، گفت: برای هر پیوند قلب طبیعی نیاز به یک اهدای قلب وجود دارد که در راستای تامین سلامت بیماران نیازمند به این عضو حیاتی، همواره تلاش داریم با نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو با جراحی پیوند، بیماران را از مرگ حتمی نجات دهیم.
این پزشک جراح، ادامه داد: در خصوص پیوند اخیر نیز با رضایت خانواده اهدا کننده، عضو یک مرد ۵۴ ساله که به دلیل مرگ مغزی، قلب، کلیه و کبد او اهدا شده بود، در طی یک عمل جراحی به مدت پنج ساعت، در بیمارستان ابوعلی سینا، با موفقیت به یک جوان ۳۸ ساله پیوند زده شد.
این عمل پیوند قلب با همکاری دکتر «ضمیریان»، دکتر «نعمتی»، دکتر «ضرابی»، دکتر «جنتی»، دکتر «عبدی»، دکتر «معرف» و دکتر «ابطحی» از اعضای تیم پیوند اعضا و گروه های پیراپزشکی انجام گرفت و برگ زرین دیگری به تاریخچه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود.
بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا با همت و تلاش جراح برجسته، دکتر «سید علی ملک حسینی» سال گذشته در شهر صدرا، کار خود را آغاز کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز