مدیر امور شعب بانک مسکن فارس اعلام کرد:

حذف یارانه دولتی از تسهیلات تقسیط نشده صاحبان مسکن مهر

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۱۰:۵۳:۵۶
کد خبر: ۹۶۰۳۲۱
حذف یارانه دولتی از تسهیلات تقسیط نشده صاحبان مسکن مهر
مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس اعلام کرد که براساس اعلام دولت، صاحبان واحدهای مسکن مهر اگر تا پایان امسال تسهیلات خود را تقسیط نکنند، یارانه دولتی از این تسهیلات برداشته خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مجید امیری در یک کنفرانس خبری گفت: در استان فارس ۳ هزار و ۲۶ واحد مسکن مهر که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد یا خریداران در آن ساکن شده‌اند، تسهیلات را تقسیط نکرده‌اند.
وی تاکید کرد که مالکان این واحدها تا پایان سال برای تقسیط بدهی تسهیلاتی خود فرصت دارند در غیراینصورت یارانه دولتی از آن حذف شده و فرد باید به جای حدود ۴۰۰ هزار تومان اقساط ماهیانه، بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان هرماه قسط پرداخت کند.
امیری اعتقاد دارد محصولات بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی در این بخش، برای خانه‌دار شدن مردم و تحقق اصل ۳۱ قانون اساسی که داشتن خانه مناسب را حق هر ایرانی دانسته، بسیار جذاب و مناسب است.
وی با بیان اینکه هرسال شرایط دریافت تسهیلات و میزان آن در بخش مسکن، بهبود مناسبی داشته است، گفت: امسال هم شاهد افزایش تسهیلات برای احیا، نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری هستیم.
امیری گفت: برای بازسازی، نوسازی یا احیای واحدها در بافت فرسوده، رقم تسهیلات پرداختی به هر فرد غیرحرفه‌ای ۸۰ میلیون تومان، افراد حرفه‌ای ۱۳۰ میلیون تومان و افراد حرفه‌ای که از فناوری نوین استفاده کنند، ۱۶۰ میلیون تومان خواهد بود.
وی این ارقام را برای شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر دانست و گفت: برای شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر این ارقام به ترتیب ۶۰ میلیون، ۱۱۰ میلیون و ۱۳۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.
این مقام مسئول نرخ سود این تسهیلات را بین ۹ تا ۱۸ درصد متناسب با شیوه دریافت اعلام و خاطرنشان کرد که برای دریافت تسهیلات بدون سپرده نرخ سود ۱۸ و برای تسهیلات با خرید اوراق ۱۶ درصد و برای کسانیکه با معرفی نامه ستاد بازآفرینی شهری درخواست تسهیلات داشته باشند، ۹ درصد خواهد بود.
او در ادامه صندوق یکم را بهترین محصول بانک مسکن برای خانه دار شدن افراد دانست و با بیان اینکه یکی از اهداف این صندوق، نهادینه سازی پس انداز است، گفت: حداقل سپرده ۳۰ میلیون تومان برای یکسال خواهد بود و هر زوج می‌تواند تا ۶۰ میلیون تومان سپرده گذاری داشته باشد.
امیری نرخ تسهیلات صندوق یکم را ۶ درصد برای بافت فرسوده و ۸ درصد برای سایر نقاط شهری اعلام و اضافه کرد: افزایش میزان تسهیلات از محل اوراق تصویب شده است؛ سقف تسهیلات برای یک نفر ۸۰ میلیون و برای زوجین ۱۶۰ میلیون در شهرهای بزرگ پیش بینی شده که ۴۰ میلیون تومان نیز تسهیلات جعاله تعمیرات به آن اضافه می‌شود.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس، نرخ سود تسهیلات از محل خرید اوراق مشارکت را برای بافت فرسوده ۱۶ و برای سایر نقاط ۱۷ و نیم درصد و زمان باز پرداخت را ۱۲ ساله اعلام کرد.
امیری همچنین از فراهم شدن امکان پرداخت تسهیلات به افرادیکه قبلا از وام مسکن استفاده کرده‌اند خبر داد و با توضیح اینکه چنین اقدامی با استفاده از روش‌های تعویض وثیقه یا انتقال بدهی ممکن خواهد بود، از متقاضیان خواست که برای کسب اطلاعات دقیق به شعب بانک مسکن مراجعه کنند.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس در ادامه گفت: حجم تسهیلات مسکن جوانان برای سپرده گذارانی که امسال اقدام به گشایش حساب کنند، در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۱۰ میلیون تومان و برای شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۸۴ میلیون تومان اعلام شده است.
امیری گفت: اگر دوره سپرده گذاری در مسکن جوانان ۲۰ ساله باشد، این تسهیلات برای شیراز ۲۵۲ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است.
این مقام مسئول ضمن یادآوری اینکه امکان انتقال امتیاز وام مسکن صندوق یکم به بستگان درجه یک وجود دارد، گفت: تصمیمات اتخاذ و اجرایی شده بانک مسکن با هدف خروج مسکن از رکود و تحریک طرف تقاضا بوده است.
امیری در ادامه یادآور شد که بانک مسکن استان فارس ۱.۵ برابر منابع ۵۸ هزار میلیارد ریالی خود را به میزان بالغ بر ۸۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس گفت: تولید ناخالص داخلی بخش مسکن در استان فارس ۱۴ درصد بوده و سهم تسهیلات این بخش ۲۸ درصد است، این نشان می‌دهد که بخش مسکن در فارس زمینه سرمایه‌گذاری و رشد را دارد.
او با بیان اینکه قرار است ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احداث آزادراه شیراز اصفهان توسط بانک مسکن پرداخت شود، گفت: امسال حتما هزار میلیارد ریال آن پرداخت خواهد شد؛ امسال در بخش مسکن بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال، در بخش صنعت حدود ۶۶ میلیارد ریال و در بخش خدمات ۱۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.
امیری با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن در ۱۴ نقطه استان فارس آغاز خواهد شد، گفت: اولین کلنگ این طرح در ایام ا... دهه فجر و در شهر گراش به زمین خواهد خورد و در شیراز هم این طرح در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز