۵ راهکار مناسب در پیشگیری از سرماخوردگی

۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۱۶:۱۷:۵۰
کد خبر: ۹۷۳۴۴۲
۵ راهکار مناسب در پیشگیری از سرماخوردگی
با توجه به تغییر فصل سرما، ممکن است این روزها برخی از ما با سرماخوردگی مواجه شویم. رعایت بهداشت فردی در این بازه زمانی بسیار و بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  ما چطور می توان با تغذیه که یک رکن اساسی زندگی ماست بدن را تقویت کنیم تا در برابر این اتفاق مصون باشیم؟ در این مطلب با پنج راهکار تغذیه ای پیشگیری از سرماخوردگی آشنا می شویم.
۱- تامین آب بدن
کم آبی بدن به ویژه در نواحی با آب و هوای خشک باعث می شود مخاط بدن عملکرد خوب خود را نداشته باشد. باید با تامین آب کافی برای بدن لایه های مخاطی (موکوز) را آماده نگاه داشت تا بتوانند به بهترین شکل از ورود ویروس ها و باکتری ها به بدن جلوگیری کنند. این که چه مقدار آب روزانه برای بدن ما مناسب است، بسته به وزن و انرژی مصرفی و شرایط بدنی شما متفاوت است. همانطور که می دانیم به طور میانگین برای یک فرد نرمال نوشیدن روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب توصیه می شود. البته ممکن است برای ما بیشتر یا کمتر باشد.
۲- غذاهای بر پایه گیاهان
باید رژیم غذایی خود را سرشار از سبزی، میوه و غلات کامل کنیم تا هم سیستم ایمنی بدن تقویت شود و هم با دریافت آنتی اکسیدان ها و فیتونوترینت های متنوع و کافی توان مقاومت و مبارزه بدن افزایش یابد. بروکلی، پیاز قرمز، انگور، جو، جو دوسر و چای مثال های خوبی برای این موارد هستند. در طول روز با کمک مشاوران تغذیه دست کم هفت واحد سبزی و میوه مصرف کنیم .
۳- پروبیوتیک ها
بر اساس تحقیقات جدید، مصرف پروبیوتیک ها با تعدیل باکتری های مفید روده، می تواند از ورود باکتری ها و عوامل بیماری زا به بدن تا حدود زیادی پیشگیری کند. ماست های پروبیوتیک، محصولات بر پایه کفیر و یا مکمل های پروبیوتیکی موجود در داروخانه ها (با مشورت پزشک یا متخصص تغذیه) می تواند کمک کننده باشند.
۴- فعالیت بدنی
داشتن یک فعالیت بدنی متوسط می تواند تا حدود زیادی سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. اما فعالیت بذنی متوسط یعنی چه؟ پیاده روی برای ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در اکثر روزهای هفته یک فعالیت بدنی متوسط تلقی می شود. ورزش نکردن یا ورزش های شدید، در صورتی که بدن آماده نباشد، می تواند سیستم ایمنی را تضعیف کند.
۵- ویتامین ها و مواد معدنی
شاید همواره بیشترین توصیه ها برای پیشگیری از سرماخوردگی در این دسته باشد! نخستین مثالی که به ذهن همه می رسد چیزی نیست جز ویتامین C البته باید بگوییم ویتامین C اثرگذار است اما بر اساس مطالعات، ویتامین C برای همه افراد این کارکرد را ندارد. بهترین راه استفاده از یک مولتی ویتامین – مینرال روزانه است که با نیازهای روزانه ما منطبق باشد. برای این منظور باید نیازهای بدن خود و برچسب خوانی مکمل را آموخته باشیم. می توانیم در این باره از متخصصان تغذیه کمک بگیریم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز