با حضور معاون وزیر بهداشت در ساختمان رادیو؛

پیام قدردانی وزیر بهداشت به اهالی رادیو ابلاغ شد

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۱۱:۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۶۳۸۱۰
پیام قدردانی وزیر بهداشت به اهالی رادیو ابلاغ شد
محمدرضا شانه ساز، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو پیام قدردانی وزیر بهداشت را به اهالی رادیو ابلاغ کرد.

به گزارش  برنا، معاون وزیر بهداشت با معاون صدای رسانه ملی و جمعی از مدیران این معاونت دیدار کرد.

معاون صدای رسانه ملی در این دیدار به اهمیت اطلاع رسانی در حوزه‌های مختلف فرهنگی اشاره کرد و گفت: متاسفانه فرهنگ و فرهنگ سازی در جامعه ما مغفول و مظلوم است، به طوری که به فعالیت های کشور در عرصه ملی و فراملی و امتداد رسانه‌ای و انعکاس عمومی آن هیچ توجهی نشده است و نتیجه آن این دغدغه ای است که همه دوستان مطرح کرده‌اند.

بخشی‌زاده تأکید کرد: به تعداد همه موضوعاتی که هر کس به آن فکر می‌کند می‌توان در رسانه ملی وظیفه برشمرد، ولی متاسفانه انتظارات رسانه ملی کمتر دیده و شنیده می‌شود. وی افزود: اگر کرونا یکی دو سال است که کشور را به شرایط جنگی برده، رسانه ملی سال‌هاست در جنگ مشغول مبارزه است و ما اهل مبارزه و جنگ هستیم.

معاون صدا گفت: با وجود بیش از ۱۵۰ شبکه، مدیران و مسئولان در حوزه‌های مختلف، هیچ برنامه‌ ای برای استفاده از فرصت این شبکه‌ ها ندارند و هیچ اتاق فکر و نقطه هدفی برای معرفی فعالیت خود در نظر نگرفتند.

بخشی زاده اظهار داشت: فعالیت در شبکه‌های مختلف رسانه ملی با فرهنگ‌سازی باید انجام شود. لذا در صورت تمایل به عملیاتی شدن این مهم باید یک شورای اندیشه ورز و یا اتاق فکر ایجاد شود تا ببیند در چه شبکه ای و در چه قالبی برنامه‌ریزی برای مخاطب صورت پذیرد و با استفاده از شبکه‌های مختلف و در قالب‌های مختلف، مطالب سخت را با زبان نرم به مردم منتقل کند.

به عنوان مثال در حوزه تولید ماسک و ترغیب مردم به زدن ماسک، حرکت رسانه باعث شد به تولید در داخل منازل هم بسنده نشود و حتی در مساجد و مجموعه‌های مختلف ماسک تولید و در جامعه توزیع شود و هیچ مشکلی برای کمبود ماسک احساس نشود.

بخشی زاده در پایان ضمن اعلام آمادگی معاونت صدا برای همراهی و همکاری با وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو گفت : به عنوان یک شهروند دستبوس شما هستیم که با تلاش شبانه‌روزی در حال تلاش برای سلامت جامعه هستید.

ابلاغ پیام تشکر وزیر بهداشت به اهالی رادیو

معاون وزیر بهداشت در این دیدار گفت: یکی از دلایل حضور من ابلاغ پیام تشکر وزیر بهداشت به اهالی رادیو است.

محمدرضا شانه ساز رادیو را در دسترس‌ ترین و عمومی ترین رسانه برای آحاد جامعه در هر جایگاه و منزلتی توصیف کرد و گفت: در همه حال امواج رادیو به گوش مردم می‌رسد و برای ما که مخاطب اصلی مان، مردم هستند، جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی سازمان غذا و دارو را یکی از اصلی‌ ترین مجموعه‌ های وزارت بهداشت دانست و افزود: امروز چالش‌های جدی در کشور به وجود آمده که باید مردم از یک مصرف کننده صرف به یک همکار برای مجموعه ما تبدیل شوند و مردم باید باید با آموزش و اطلاعات، بازرسان و همکاران سازمان غذا و دارو باشند و این مهم با آموزش‌ های رسانه به ویژه رادیو تحقق پیدا می‌کند.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو از سال ۸۸ سامانه ای را ایجاد کرده است که با بررسی برچسبی که روی هر کدام از اقلام سلامت محور قرار دارد، تقلبی بودن یا اصیل بودن آن را می‌توان تشخیص داد.

محمدرضا شانه ساز اطلاع‌ رسانی از این سامانه که پیشرفته ترین سامانه شناسایی اصیل بودن و غیر جعلی بودن اقلام سلامت محور است، را وظیفه رسانه دانست و تاکید کرد: صدها میلیارد تومان هزینه مستقیم و غیر مستقیم برای این سامانه شده، اما مردم از آن بی خبرند و حتی در مقوله‌های بیوتروریست می‌توان از این سامانه استفاده کرد و می‌تواند موثر و پیشگیرانه عمل کند.

وی براز امیدواری کرد رسانه به ویژه رادیو همراه با سازمان غذا و دارو، برای آگاه سازی مردم برنامه‌ های موردنیاز را تولید و پخش کند.

فرزانه یزدانی، مدیرکل حوزه ریاست سازمان غذا و دارو، با اشاره به حجم فعالیت این سازمان به ویژه در شرایط کرونایی گفت: فرصت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای وزارت بهداشت محدود است و امیدوارم عملکرد سازمان و معرفی فعالیت ها به گوش مردم برسد و رصد انتظارات مردمی را رسانه بر عهده گیرد.

 

نظر شما