معرفی کتاب؛

«سرگذشت فردیناند» رمان مورد علاقه گاندی

۱۴۰۱/۰۲/۰۴ - ۰۴:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۱۵۴۲
«سرگذشت فردیناند» رمان مورد علاقه گاندی
کتاب «سرگذشت فردیناند» نوشته‌ی مونرو لیف، داستان مشهور و دلنشین گوساله‌ای متفاوت به نام فردیناند در اسپانیا را به تصویر می‌کشد که روزی در مزرعه اتفاقی عجیب و غیرمنتظره برایش رخ می‌دهد. این اثر برنده‌ی جایزه‌ی کتاب مصور کودکان در سال 2010 شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، «سرگذشت فردیناند» مشهورترین کتاب نویسندهٔ آمریکایی، مونرو لیف، است که با تصویرگری رابرت لاوسون در سال ۱۹۳۶ میلادی منتشر شده‌است. این کتاب داستان گاوی است که در میدان گاوبازی ترجیح می‌دهد گل‌ها را بو بکشد تا بجنگد.

«سرگذشت فردیناند» در سال 1936 توسط Viking Hardcover منتشر شد. پس از انتشار این کتاب، به عنوان یک الترناتیو سیاسی پس از جنگ اسپانیا شناخته شد.

این کتاب در اسپانیا ممنوع و در آلمان حکم سوزاندن آن صادر شد و گاندی یکی از طرفداران این کتاب است.

داستان «سرگذشت فردیناند» قصه‌ای لطیف است که مفاهیم زیادی چون صلح، دوستی، عشق به طبیعت، حیوانات و ... را دربردارد. این کتاب در زمره‌ی آثار منتخب پیتر هانت منتقد برجسته ادبیات کودک قرار دارد. مونرو لیف (Munro Leaf) در این داستان تلاش داشته تا صلح‌طلبی و آرامش را در قالب قصه‌ای ساده اما پر مفهوم به کودکان منتقل کند.

کارلوز سالدانیا در سال 2017 انیمیشنی از این داستان را کارگردانی کرد که نامزد دریافت بهترین انیمیشن در نودمین دوره‌ی جوایز اسکار شد.

بخش‌هایی از کتاب:

مادرش با این که گاو بود، خیلی فهمیده بود. وقتی دانست پسرش اینطور خوشحال‌تر است، آزادش گذاشت. همینطور که سال‌ها پشت سر هم می‌گذشتند، فردیناند رشد می‌کرد و بزرگ و قوی می‌شد.

انتهای پیام //

نظر شما