بعد از "رحمت خروس‌باز" ۱۰ تا "کفترباز" را رد کردم!/ برای شهرام خوشنام به دنبال مدل ۱۴۰۱ بودم نه یک لات کلیشه ای

۱۴۰۱/۰۲/۳۰ - ۱۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۶۲۹۱
بعد از رحمت خروس‌باز ۱۰ تا کفترباز را رد کردم!/ برای شهرام خوشنام به دنبال مدل ۱۴۰۱ بودم نه یک لات کلیشه ای
شاید یکی از چالش های مهم یک بازیگر در دوران ایفای یک نقش فاصله ای باشد که کاراکتر با خود بازیگر به لحاظ روحی و روانی و حتی رفتاری دارد. هومن حاجی عبداللهی بازیگر طناز این سال ها سینما و تلویزیون در چالشی متفاوت در دنیای بازیگری به شخصیت شهرام رسید و حالا در سریال «خوشنام» ایفاگر نقشی است که با هر آنچه تا به حال از او دیده ایم فاصله دارد.

عوامل سریال خوشنام مهمان خبرگزاری برنا شدند تا از روند تولید و داستانی که این روز ها با مخاطب بسیاری در شبکه یک مواجه است گپ و گفتی مفصل داشته باشیم. هومن حاجی عبداللهی که در سال های اخیر دنیای بازیگری را حرفه ای تر از گذشته دنبال می کند و با سریال «پایتخت» جایگاه حرفه ای اش را جلوی دوربین در مقام بازیگر مستحکم تر از قبل کرد در گفت و گو با خبرگزاری برنا به نکات جالبی در خصوص شکل گیری کاراکتر شهرام و بازی در سریال «خوشنام» اشاره کرد.

حضور عوامل فیلم خوشنام در خبرگزاری برنا

از ابتدا که فیلمنامه را خواندم اصلا فکر نکردم که این نقش می تواند دست مایه کمدی هم داشته باشد.  دقیقا شهرام را یک لات جدی و خیلی بی کله دیدم که در نگاه اول با خودم خیلی فاصله داشت. همه عزمم را گذاشتم برای اینکه یک نقش جدی را بازی کنم.

حاجی عبداللهی ادامه می دهد: از همان اول که شروع کردم به خواندن فیلمنامه در ذهن خودم شخصیتی را طراحی می کردم که وجوه مختلف شهرام را در خود داشت. با توجه به همه افرادی که از بچگی دیده بودم و اینکه خودم هم بچه جنوب شهر هستم و از این مدل آدمها بسیار اطرافم رفت و آمد داشتند به این نکته رسیدم که باید استایل جدیدی را در این نقش برای خودم در نظر بگیرم.  اما دغدغه ای که در ذهنم بود این بود که شهرام یک لات کلیشه ای نشود و طوری نشود که طرز حرف زدنش و نشست و برخواستش غلو خاصی داشته باشد و طوری باشد که بگویند ای بابا این هم یک لاتی است مدل همه شخصیت های تیپ مانندی که تا به حال دیده ایم.

بازیگر نقش شهرام ادامه داد: گفتم چه کار کنم که هومن حاجی عبداللهی بتواند لات شود باتوجه به اینکه من شخصیت خودم اصلا اینگونه نیست پس یعنی باید 180 درجه مخالف خودم باشم چون من در زندگی ام حتی یک دعوا هم نکردم یعنی اصلا دعوایی نبودم! کتک کاری که دیگر هیچ، با توجه به آن آمدم و شهرام را اینگونه که می بینید دیدم. 

هومن حاجی عبداللهی می گوید : واقعا شهرام را  لات 1401 گرفتم و لات هزار و چهارصد و یکی دیگر لاتی نیست که قربون صدقه برود و به مادرش بگوید ننه و یا یک مدلی بنشیند و آبگوشت بخورد و پیاز را با مشت بکوبد.  شهرام خودش ذاتا آدم شیرینی نیست و می تواند تلخ و یک موقع ها حال بهم زن هم باشد پس با توجه به همه این فاکتورها که عرض کردم اول شخصیت را طراحی کردم و سپس برای گریم شخصیت با آقای نجف زاده و آقای خلج و حتی با آقای زالی مشورت های زیادی داشتیم و می خواستیم  قیافه کاراکتر یک مقدار خشن شود ولی آنگونه نباشد که موی فری فری داشته باشد و یک سبیل از بناگوش در رفته باشد نه یک لات آپدیت خیلی خوب.

خوشنام

بازیگر سریال خوشنام می گوید : برای نزدیک شدن به شهرام مسیر راحتی نداشتم قطعا طراحی مدل بازی من برای این نقش آنقدر بالا و پایین داشت که روی اخلاق و رفتارم تاثیر گذاشت.  شاید باور نکنید من در این هشت ماهی که داشتم شهرام خوشنام را بازی می کردم از خودم رفتار هایی می دیدم که در کل 47 سال زندگی ام سراغ ندارم. من در این چند وقت بیرون از سریال بارها با این و آن به بگو و مگو و دعوا رسیدم! (می خندد)

هومن حاجی عبداللهی در خصوص پارتنرش در این سریال می گوید:

وقتی که با عباس کار را شروع کردیم به عباس گفتم که من تصمیم خودم را گرفتم من به هیچ وجه من الوجوه کوتاه نمی آیم و بار کمدی داستان روی تو ، بخندان ومن هیچ مشکلی ندارم . من شهرام را ذره ای این طرف و آن طرف نمی کنم و نمی خواهم که از تماشاگر خنده بگیرم اصلا دوست دارم بیننده از من بدش بیاید و با دیدن من توی ذوقش بخورد مشکل خاصی ندارم  من این نقش را جدی انتخاب کردم  واز اول هم قرارش را باخودم گذاشته ام.

کار سختی است؟ خیلی کار سختی بود وچون کرم داشتن یک زمان هایی می گفتند که اینجا این کار را بکن ولی این کرم را طور دیگر خالی کردم می رفتم به بچه های دیگر می گفتم شما این کار را بکنید مثلا به امیر می گفتم اگر این کار را بکنی بهتر است و به عباس می گفتم که اینجا من این کار را می کنم خیلی جدی و بعد تو یکدفعه این کار را کن تا من قاطی کنم وتجربه اش را با امیر غفارمنش در پیشونی سفید داشتم دقیقا یک للر هاردی بودم یک ابله  و یک ابله تر ، واقعا حرص می خوردم و او واقعا بدون اینکه بخواهد حرص بخورد یک ابله بود . از آنجا که تجربه داشتم رسیدم به اینجا که آدم جدی هم می تواند در موقعیت خنده دار باشد و خودش نخندد و بخندانند و این اتفاق بیفتد و آن صحبت قدیمی که باهم داریم دیگر، من پاس بده خوبی هستم و مشکل خاصی ندارم. (الان اینجا اتفاق افتاد) بله، مشکل خاصی ندارم که یک نفر گل بزند ،همه گل بزنند اصلا اینطور نیست که من در همه سکانس ها و پلان ها گل بزنم ،این اصلا بدرد نمی خورد و بعد از یک مدت مردم از من خسته می شوند ولی یک بار من پاس بدهم عباس گل بزند و عباس پاس بده ماشال گل بزند و ماشال پاس بده من گل بزنم این خیلی بهتر است و یک تنوع بصری و حال وهوایی هم ایجاد می شود و تصمیم خودم را گرفته بودم.

سریال خوشنام

بازیگر نقش شهرام در مورد تفاوت های نقش شهرام با مدل های شبیه اش که در این سال ها دیده ایم می گوید: اگر شما به عنوان یک منتقد به این مسئله اشاره دارید یعنی من کارم را درست انجام دادم. خیلی خوشحالم که این را از شما می شنوم نه بخاطر خودم که بخاطر صنف خودم، متاسفانه در هر  همه جا محکوم هستی به اینکه همان مدلی بازی می کنی که از بقیه دیده ایم درحالی که من تمام تلاشم را می کردم تا نقش شبیه نقش های دیگر نباشد و البته چارچوب و راکورد کاراکتر در کل سریال حفظ شود . من نقش تکراری بازی نمی کنم همانطور که بعداز سریال پایتخت که نقش خروس باز را بازی کردم ده تا نقش کفتر باز را رد کردم.

او در خصوص بازیگرانی که در نقش های مختلف تکرار می شوند می گوید: یک سری از بازیگران مشکل ارتزاق  دارند و چاره ای ندارند ولی بازیگر طناز چه کار کند برای اینکه برای نقش جدی نمی برنش ! وقتی بازیگری با زن و بچه و خانه اجاره ای شش ماه بیکار می ماند و کسی به او زنگ نمی زند پس مجبور است برود و هر نقش تکراری را بازی کند.

این بازیگر می گوید: تو می دانی من چقدر تلاش کردم و چطور پله پله بالا آمدم ، کار کودک  کردم ، صدای عروسک بودم و به عنوان مجری مسابقه فعالیت کردم درکنارش از سال 82  فیلم «اگه می توانی منو بگیری» را کار کردم همین طور پله به پله و از این پله به این پله تا به امروز رسیدم ، و برای اینکه از هر کدام از این ژانرها که کار کردم فاصله بگیرم خاک خوردم و بیکاری کشیدم تعارف هم نداریم یعنی من رنگین کمان را کنار گذاشتم همان گوشه کار می کردم تا اتفاق دیگری افتاد ، از اجرا می خواستم برای بازیگری فاصله بگیرم سه سال کار رد کردم تا برای رسیدن به هدفم از خیلی چیز ها گذشته باشم. هم پول و هم کار های مختلف را رد کردم تا برای نقش اول یک سریال تمام قدرت و تلاش و استعدادم را صرف کنم امیدوارم این نقش و سریال «خوشنام» به اندازه تلاشی که همه عوامل کردند خوب از آب درآمده باشد.

هومن حاجی عبداللهی در پایان گفت: این روز ها به پیشنهاداتی که دارم فکر می کنم، فیلمنامه می خوانم و به دنبال این هستم که با دقت و تمرکز و وسواس انتخاب کنم.

انتهای پیام//

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز