نمایشگاه آنلاین به نفع مخاطبان خارج از تهران است

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۱۳:۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۳۲۸۷۴۴
نمایشگاه آنلاین به نفع مخاطبان خارج از تهران است
به گفته مدیر غرفه انتشارات تیمورزاده، با تخصیص بن دانشجویی پیشتر می‌شد دانشجو ۵ تا ۶ اثر مدنظر خود را در نمایشگاه تهیه کند، اما در کتاب‌های دانشگاهی به دلیل اینکه قیمت‌ها ناخواسته بالا رفته حداکثر می‌تواند ۲ اثر را خریداری کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، امیرحسین تیمورزاده با تأکید بر اینکه قطعاً گردهمایی ناشران، باعث ایجاد دلگرمی در میان فعالین این قشر، آن هم در شرایط فعلی می‌شود، ادامه داد: دلیل خلوتی غرفه‌ها شرایط اقتصادی است، چرا که در گذشته جمعیت قابل توجهی از شهر‌های دیگر به مصلی می‌آمدند، اما امروز از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست که بخواهد از شهر دیگری به تهران بیاید و اقدام به خرید آثار کند، البته قطعاً فروش انلاین نمایشگاه کتاب مزایایی هم برای مخاطبان خارج از تهران داشته و باعث شده تا هزینه‌های آن‌ها کاهش یابد و از این حیث می‌توان گفت برگزاری این دوره از نمایشگاه به صورت آنلاین و مجازی، به نفع بسیاری از مخاطبان بوده است.

مدیر غرفه انتشارات تیمورزاده تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی، مصلی باز هم بهترین مکان برای نمایشگاه کتاب است. تصور می‌کنم شرایط نمایشگاه به همین روال ادامه می‌یابد، چرا که امروز آنچه برای مخاطب مهم است، ببیند می‌تواند کتاب‌های مدنظر خود را تهیه کند یا خیر و باید به دانشجویان حق داد که به صورت گزینشی اقدام به خرید اثار کنند. همچنین طبیعتاً کتاب جزء اولین کالایی است که در شرایط اقتصادی از سبد خرید حذف می‌شود.

تیمورزاده با بیان اینکه در عرصه مجازی ۸۹۹ عنوان کتاب و در بحث فیزیکی ۲۱۰ عنوان آثار را عرضه کرده‌ایم، اظهار داشت: با توجه به اینکه در‌ آیین‌نامه آمده که آثار باید از سال ۹۷ به بعد عرضه شود و سختگیری‌های زیادی در عرصه کتاب‌های رفرنس و خارجی وجود دارد؛ امکان عرضه همه آثار وجود نداشت. از طرفی نیز با قیمت دلار برای ناشران خارجی هم به صرفه نیست که کتاب رفرنس عرضه کنند و این خود مشکلاتی را ایجاد کرده است.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز