تمامی زیرساخت های لازم برای گسترش حوزه تئاتر در سراسر کشور فراهم می شود

۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۰۸:۵۵:۴۳
کد خبر: ۱۴۳۰۷۶۸
تمامی زیرساخت های لازم برای گسترش حوزه تئاتر در سراسر کشور فراهم می شود
محمدمهدی اسماعیلی حضور و درخشش گسترده اهالی تئاتر شهرهای مختلف در جشنواره تئاتر فجر امسال را اتفاقی بزرگ در تاریخ تئاتر کشور برشمرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با تقدیر از حضور پرشور اهالی فرهنگ و هنر در این مراسم گفت: از یک سو اختتامیه جشنواره تئاتر فجر با حضور معنادار و پرشور اهالی فرهنگ و هنر در حال برگزاری است از سوی دیگر امسال پس از سال ها جشنواره تئاتر منطقه ای بصورت گسترده در نقاط مختلف کشور برگزار شد و برپایی باشکوه آن در استان های مختلف، اعجاب و شگفتی فراوانی را در پی داشت.

 اسماعیلی با بیان اینکه حضور خیره کننده اهالی فرهنگ و هنر کشور در این دوره از جشنواره، اتفاقی دلگرم کننده به شمار می‌رود، گفت: در مناطق مختلف همچون کرمانشاه، شیراز، بوشهر و مازندران شاهد حضور خیره کننده اهالی فرهنگ و هنر در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بودیم که امیدواریم این روند در سال های آتی با قدرت بیشتر ادامه یابد.

وی با تقدیر از حضور پررنگ گروه های نمایشی و علاقه مندان به تئاتر در این دوره از جشنواره گفت: اهالی تئاتر امسال در جشنواره خوش درخشیدند و شاهد حضور پررنگ گروه های هنری و علاقمندان به تئاتر در استان های مختلف بودیم و همچنین در ایام برگزاری این جشنواره در تهران، سالن های مختلف سرشار از مخاطبان و علاقه مندان به تئاتر بود. 

وزیر فرهنگ ادامه داد: شعار عدالت فرهنگی از مهمترین رویکردهای اصلی دولت مردمی است و تقویت آموزش های فرهنگی و هنری و شناسایی و حمایت از استعدادهای درخشان شهرستان ها از الزامات عدالت فرهنگی است که وزارت فرهنگ در دوره جدید بر این مسایل متمرکز شده است تا با تغییر ریلی که آغاز شده تلاش خواهد کرد تا فضاهای فرهنگی و هنری را بصورت عادلانه در اختیار همه ایرانیان علاقه مند به حوزه فرهنگ و هنر قرار دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه اهالی فرهنگ و هنر با شور، شوق و شعف در صحنه افتخارآفرینی، برای ایران سربلند حاضر شدند، تصریح کرد: در مجموع طی سال های گذشته کمتر به عدالت فرهنگی در جشنواره توجه می شد که امسال با درخشش هنرمندان شهرستانی این مسئله نمود پیدا کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در پایان حضور و درخشش گسترده اهالی تئاتر شهرهای مختلف در جشنواره تئاتر فجر امسال را اتفاقی بزرگ در تاریخ تئاتر کشور برشمرد و تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد در کنار اهالی تئاتر تمامی زیرساخت های لازم برای گسترش تئاتر در نقاط مختلف کشور را فراهم کنیم تا اهالی تئاتر هنرمندانه و با افتخار با امیدآفرینی از این ظرفیت ها برای اعتلای فرهنگ و هنر کشور استفاده کنند.

گفتنی است، چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی با میزبانی از ۱۱۳ اثر در بخش‌های رادیوتئاتر، مسابقه بزرگ صحنه‌ای، مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه تئاتر بین‌الملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، بخش پژوهش و مسابقه بخش مرور برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز