اخبار ویژه جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر؛

محی‌الدین مظفر: جشنواره فجر باعث شد از تئاتر به سینما بیایم!

۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۱۵:۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۴۳۴۱۴۹
محی‌الدین مظفر: جشنواره فجر باعث شد از تئاتر به سینما بیایم!
کارگردان حاضر در بخش بین‌الملل جشنواره گفت: در سال ۲۰۱۳ به عنوان مهمان در جشنواره فیلم فجر حضور داشتم و شور و اشتیاقی که در سینماگران و این جشنواره دیدم موجب شد تا کاملا تئاتر را رها کنم و به سمت سینما بیایم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ فیلم fortune  ساخته محی الدین مظفر از کشور تاجیکستان (بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر) در موزه سینما نمایش داده شد.

محی الدین مظفر کارگردان فیلم fortune  از تاجیکستان بعد از نمایش فیلمش در سالن فردوس موزه سینما گفت: در سال ۲۰۱۳ به عنوان مهمان در جشنواره فیلم فجر حضور داشتم و شور و اشتیاقی که در سینماگران و این جشنواره دیدم موجب شد تا کاملا تئاتر را رها کنم و به سمت سینما بیایم.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر برای من خاص است و اهمیت دارد زیرا تکان دهنده اندیشه‌های من به سمت سینما است. برای ساخت فیلم fortune  که امسال در جشنواره فیلم فجر شرکت دارد از ابتدا در این فکر بودم فیلمی بسازم تا در سطح جهانی و معرف سینمای تاجیکستان در سطح بین‌المللی باشد و امیدوارم این هدف محقق شود.

محی الدین مظفرهمچنین گفت: از برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر و موزه سینما برای مهیا کردن زمینه ای برای نمایش فیلم برای مخاطبان ایرانی و سایرفیلمسازان از کشورهای دیگر تشکر می‌کنم. من معتقدم چنین جشنواره هایی موجب می‌شود فضای خاصی برای جوانان فراهم شود تا اندیشه‌هایی که در فیلم‌هایشان به تصویر کشیدند را به دیگران نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: ما از ایران با اندیشه‌ها و تجربه های جدیدی به کشور خودمام برمی‌گردیم  و اتفاق بسیار خوب دیگر این است که فیلم در موزه سینمایی که بنای تاریخی بسیار زیبایی دارد و در سالنی که سقف خاص و جذابی از نظر معماری دارد نمایش داده شد. به نظرم خوب است تا هر کشوری در گوشه و کنار خود چنین عمارت تاریخی داشته باشد.

محی الدین مظفربیان داشت: امروز با وارد شدن به موزه سینما یکباره این فکر در ذهنم بوجود آمد که تاجیکستان هم باید چنین موزه‌ای داشته باشد. تصورم این است که هدف موزه جدای از بخش سینمایی بودنش، بیدارکردن حس خودشناسی و اندیشه ورزی است. در داخل عمارت موزه سینما گنجینه‌ای از استادان عزیزی وجود دارد که امروز در بین ما نیستند اما دیدن عکس ها و جوایز آنها همگی موجب افتخار است.

وی در پایان بیان داشت: به طور قطع این جوایز گویای جهانی بودن سینمای ایران است و سینمای ایران نه تنها برای ایران بلکه برای همه جهان اهمیت دارد. با دیدن این جوایز یاد خاطراتمان از فیلم‌های ایرانی افتادیم که بسیار لذت بخش است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز