دوبله اختصاصی «مارلو» / نئونوآری در مورد لس‌آنجلس سال ۱۹۳۹

۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۱۹:۵۵:۴۲
کد خبر: ۱۴۵۰۵۳۷
دوبله اختصاصی «مارلو» / نئونوآری در مورد لس‌آنجلس سال ۱۹۳۹
نئونوآر تازه‌ای با محوریت کارآگاه معروف دنیای ادبیات در پلتفرم فیلم‌نت دوبله شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر برنا؛ فیلم سینمایی «مارلو» با دوبله اختصاصی در فیلم‌نت منتشر شد. این فیلم در سال 2022 به نمایش درآمده و محصول اسپانیا، ایرلند و فرانسه است.

نیل جردن، فیلمساز کهنه‌کاری که سابقه ساخت فیلم‌هایی چون «ما فرشته نیستیم»، «مصاحبه با خون‌آشام» و «مایکل کالینز» را در کارنامه دارد، «مارلو» را کارگردانی کرده است. لیام نیسون، دیانه کروگر، جسیکا لنگ، الن کامینگ، دنی هیوستن، یان هرت، استلا استوکر و فرانسوا آرنو از جمله بازیگران «مارلو» هستند. فیلمنامه این اثر را جردن به همراه ویلیام موناهان نوشته است. موناهان سابقه نگارش فیلمنامه‌های مهمی چون «قلمرو بهشت» و «جداافتاده» را در کارنامه دارد.

«مارلو» در ژانرهای معمایی و جنایی ساخته شده است و داستان کارآگاهی به نام فیلیپ مارلو را روایت می‌کند که برای پیدا کردن نامزد گم‌شده فرد ثروتمندی استخدام شده و درگیر ماجراهای عجیبی با این خانواده می‌شود. از همین خلاصه داستان می‌توان دریافت که تماشای «مارلو» را به‌ویژه می‌توان به طرفداران فیلم‌های نوآر و نئونوآر پیشنهاد کرد.

فیلیپ مارلو نام شخصیتی است که توسط ریموند چندلر، یکی از نویسندگان شاخص ادبیات سیاه آمریکایی در دهه‌های 1930 و 1940، خلق و به‌سرعت به یک کارآگاه مشهور و محبوب تبدیل شد. در طول چند دهه، بازیگران سرشناسی چون دیک پاول، همفری بوگارت، رابرت میچم و الیوت گولد نقش فیلیپ مارلو را در اقتباس‌های متعدد سینمایی از رمان‌های ریموند چندلر ایفا کردند و حالا نام لیام نیسون هم به این فهرست اضافه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز