به دنبال انتشار یادداشتی مبنی بر ارائه پیشنهادات به علی رهبری؛

صابرجعفری از ارکستر سمفونیک اخراج شد

۱۳۹۴/۰۷/۲۲ - ۰۹:۳۴:۰۸
کد خبر: ۳۲۹۵۸۵
صابرجعفری از ارکستر سمفونیک اخراج شد
از اولین روزهای ورود علی رهبری به ارکستر سمفونیک تهران هر چند روز شاهد اخراج یا خروج خودخواسته یک یا دو نوازنده درجه یک ، رهبر کر ، خواننده کر بوده وهستیم . این اخراج ها طبق ادعاهای اخراج شدگان، تنها به دلیل عدم رعایت نظم نیست و هر کسی در این مدت، اعتراض به حقوق کم ، اهانت و هر مصاحبه ای علیه مسئولان و رهبر ارکستر سمفونیک داشته ، باعث اخراج او شد .

صابرجعفری یکی دیگر از این اخراجی هاست که شب گذشته مصادف با 20 مهرماه، از این ارکستر کنارگذاشته شد.

وی در این باره به خبرنگار موسیقی برنا گفت: شب بیستم جناب رازمیک اوحانیان رهبر گروه کر با بنده تلفنی تماس گرفتند و فرمودند آقای رهبری دستور دادند که از فردا شمابه  تالار نیاید تا درباره شما  تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به دیگر اخراجی های این ارکستر گفت: وقتی به اسامی و عکس های کنسرت سمفونی نهم بتهوون در اسفند ماه دقت کنیم و با عکس کنونی ارکستر سمفونیک مقایسه کنیم  جای خالی افراد بسیاری را می بینیم که به دلیل بی احترامی ها ، اهانت ها ، بی عدالتی ها ، بی انصافی ها و ترس از به خطر افتادن موقعیت ها  و حقوق بسیار ناچیز نوازندگان و خوانندگان کنار گذشته شده اند . گاه حقوق آنها حتی کمتر از دستمزد یک نوازنده معمولی برای یک اجرای ده دقیقه ای در فرهنگسرای پایین شهر و هر اجرا کمتر از اجرای قبل( دقیقا هر اجرا بین 100 تا 150 هزار تومان ) که چنین چیزی باعث رنجش خاطر همه نوازندگان و خوانندگان گروه کر ارکستر سمفونیک شده است و تنها به امید درست شدن اوضاع ادامه می دهند تا شاید اتفاقی بهتر رخ دهد .

جعفری ادامه داد: افرادی چون ناصر رحیمی ، فرشید حغظی فرد ، حسین پور معین ، ارسلان کامکار ، آذرنوش صدر سالک ، عمادرضا نکویی ، آیدین احمدی نژاد ، مجید اسماعیلی ، شهرام رکوعی ، پدرام فریوسفی ، مهرداد ناصحی ، آرمین بابایان ، ویدا محمودی ، رزماری و ریچارد عیسی پور ، دکتر حمید عسکری ( رهبر گروه کر ) و بسیاری از نوازندگان و خوانندگان درجه یک سرزمین هر کدام به دلایل مختلف به خواست خود یا عوامل مسئول عذرشان خواسته شد و حال نوبت به این جانب رسید .

این خواننده کر گفت: بنده ادعایی از لحاظ فنی ندارم و خواننده ای معمولی در گروه کر هستم که بسیار منظم از سال 84 تا کنون بدون حاشیه فعالیت کرده ام، اما از پیشکسوتان حال حاضر ارکستر و کر که تعداد معدودی باقی مانده اند همگی متفق القول هستند که در سی سال گذشته و حتی در دوران جنگ تحمیلی هیچ گاه به ارکستر و کر تا این حد ظلم نشده است و سختی نکشیده اند .

وی با بیان خاطره ای گفت: یاد صحنه ای از ارسلان کامکار افتادم که روزی جناب مجید انتظامی به دلیل تاخیر ، چند نفر از ما را پشت درسالن تمرین نگه داشته بود و ارسلان عزیز فریاد می زد آقای انتظامی این شمایید که مهمان ما هستید و ما میزبان هستیم . هیچ گاه مهمان حق این کار را با میزبان ندارد . این میزها برای کسی نمانده و این پست ها و مدیریت ها همواره در سالیان گذشته موقتی بوده است . این نوازندگان و خوانندگان بوده اند که ثابت مانده اند و با هر اخراج نیز و با رفتن رهبر و مدیر فعلی و انتصاب رهبر بعدی نوازندگان و خوانندگان اخراجی باز گشته اند .

جعفری ادامه داد: امیدوارم روزی برسد که کسی پیدا شود تا بدون چشمداشت به منافع مالی و شخصی و کسب نام و اعتبار و جمع آوری رزومه و بدون شعار و حرف های قشنگ و آفرین آفرین های بیهوده و دل خوش کنک به طور واقعی به فکر از بین بردن مافیای موسیقی ایران باشد . نه با تشکیل ارکسترهای موقت و اجراهای بسیار تکراری و درجه چند دلخوشی های مقطعی ایجاد کند و همانطور که در تحلیل آخرم در سایت موسیقی فارس که باعث اخراجم از ارکستر سمفونیک تهران شد مسایل ریشه ای و پایه ای موسیقی حل شود،  نه پول هنگفتی از بیت المال به جیب کسانی برود که بلیط های کنسرت شان با شواهد عینی در سایت ایران کنسرت فروش بسیار کمی دارد و اغلب مهمانان با دعوت از دوستان و آشنایان سالن را مملو از تماشاچی می کنند .

خواننده کر ارکستر سمفونیک همچنین تصریح کرد: حرف بسیار است و در این مجال نمی گنجد که در نقد و تحلیل های آینده در نشریات و رسانه های مختلف که با آنها کار می کنم گام به گام، تمام این موضوعات را به صورت طرح سوال مطرح خواهم کرد. به گفته جناب رهبری که بنده درست و غلطش را نمی دانم ، مصاحبه نوازندگان و خوانندگان بدون اجازه رهبر ارکستر و مدیر هنری در خارج از ایران جرم است و حال دیگر عضو ارکستر سمفونیک نیستم که به دلیل ترس از اخراج، نخواهم مسایل را مطرح کنم .مانند این است که یک مربی فوتبال به بازیکنان اجازه مصاحبه ندهد که این مقایسه بسیار مورد علاقه جناب رهبری است.

وی درپاسخ به اینکه از برنامه های آتی ارکستر باخبر است یا خیرگفت: من اطلاعی از برنامه های آینده ارکستر سمفونیک و اینکه تا چه حد وعده وعید های جناب رهبری به تحقق می پیوندد، ندارم . تنها چیزی که می دانم ، این است که آنقدر وضعیت اقتصادی برای اعضای گروه کر و ارکستر سمفونیک و اغلب هنرمندان دردناک است و محدودیت های مجوز از سوی دفتر موسیقی آزاردهنده که فشار زیادی روی این قشراست. همه این عزیزان به دنبال راهی برای رهایی از این وضعیت می گردند . من هم اگر منافع شخصی برایم مهم بود مانند دیگران ساکت می نشستم و به حقوق اجرایی صد هزار تومان بسنده می کردم و با شناختی که از جناب رهبری داشتم اطمینان به اخراج خود داشتم اما تصمیم به تغییر وضعیت از طریق مطرح کردن این مسایل در رسانه دارم و به هیچ وجه دست از صداقت و با شرف زندگی کردن و صراحت و انسانیت بر نمی دارم .

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
0
0
چرا؟
مگه چه گناهی کرده؟
پسرعموی صابر جعفری
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز