روز ملی کتاب در شبکه یک تجلیل می شود

۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۲:۳۳:۰۷
کد خبر: ۶۳۷۷۲۷
روز ملی کتاب در شبکه یک تجلیل می شود
مجموعه "در امتداد فلق" امروز به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی به اقدامات حجت الاسلام زنگنه روحانی مستقر روستای مرزی و بسیار دورافتاده نهور از شهرستان خاف استان خراسان رضوی می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، روستایی نهور روستای کوچکی است که در آن ادامه تحصیل فرزندان پس از طی دوره ابتدایی با توجه به نبود مدرسه و دوری این روستا از شهر، امری غیرممکن به شمار می آمد و تقریبا به روستایی بی سواد تبدیل شده بود اما حجت الاسلام زنگنه با تلاش های ایثارگرانه خود توانست موانع را از سر راه فرزندان روستای نهور در راه کسب علم و دانش بردارد بطوری که اکنون دختران و پسران روستا در مراکز مختلف علمی مشغول تحصیل بوده و به آرزوی خود که همانه ادامه تحصیل بود، رسیده اند.

تلاش های این روحانی جوان در زمینه اشتغالزایی و تامین امکانات برای روستاییان در راستای جلوگیری از مهاجرت آنها به حاشیه شهرها که از آسیب های اجتماعی مهم به شمار میاید نیز چشمگیر و موثر بوده است. بیست و چهارم آبان روز ملی کتاب و هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

"در امتداد فلق" به کارگردانی رضا عطار کارگردان و تهیه کنندگی مهران رستمی، امشب چهار شنبه حوالی ساعت ١٩:٣٥ از شبکه یک سیما پخش می شود.

 

نظر شما