در تالار رودکی

دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی افتتاح شد

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۱۰:۳۵:۰۸
کد خبر: ۶۴۶۷۰۹
دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی افتتاح شد
دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی عصر جمعه 17 آذر ماه امسال با حضور جمعی از اساتید، هنرمندان و دوستداران موسیقی در تالار رودکی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در ابتدای این مراسم امیر مردانه مدیر اجرایی دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی ضمن خیر مقدم به حاضران در سالن از تغییر ترتیب برنامه اجراهای سانس اول اولین روز این جشنواره خبر داد و گفت: ترتیب برگزاری اجراهای امروز تغییر پیدا کرده و اولین اجرا گروه نوازی است و اجرای دوم تک نوازی و در آخر 3 نوازی اجرا می شود.

مردانه در ادامه استقبال از موسیقی کلاسیک ایرانی را ناچیز دانست و گفت: برای رونق بخشیدن به این نوع موسیقی  به فرهنگ سازی نیاز است، شاید این رسالت به نحوی بر عهده همه باشد ما به نوبه خود با برگزاری نشست ها، جلسات و ... در این حوزه از موسیقی در تلاش هستیم و مردم هم می توانند به عناون افرادی که در بطن جامعه هستند در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

وی با آرزوی اینکه فرهنگ و موسیقی کشور ایران در حد اعتلای خود باشد سخنان خود را خاتمه داد.

اجراهای اولین روز دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی

اجرای اولین روز این جشنواره  از ساعت 17 الی 19 در اولین اجرا گروه موسیقی ژاو توسط احسان امامی (عود)، نیریز کامکار (تار)، امین جهانگیری (سنتور)، سیاوش کامکار (سنتور)، مرتضی مؤمنیان (تنبک و سازهای کوبه ای، امیر ناصر رنجبر (کمانچه)، در اجرای دوم زمان خیری با بداهه نوازی در دستگاه شور (نی) و در اجرای آخر با 3 نوازی فرشاد صارمی (کمانچه)، کوروش دانایی (تنبور) و کوروش متین (سنتور) به هنرنمایی پرداختند.

قابل ذکر است کوروش متین نوازنده سنتور  به نمایندگی از اعضای گروه 3 نوازی این اجرا را به استاد هوشنگ ظریف به مناسبت تولدش تقدیم کردند.

سئانس دوم اولین روز از ساعت 21 الی 23 در اولین اجرا با 2 نوازی (بداهه نوازی در دستگاه شور) توسط بهناز بهنام (عود) و نازنین پدر ثانی (تنبک)، اجرای دوم ساز و آواز در دستگاه همایون توسط مجتبی عسگری (آواز) و علی کاظمی (تار) و اجرای سوم توسط گروه موسیقی برافشان توسط غلامرضا رضایی (خواننده)، هامان خلیلی (سرپرست گروه و نوازنده تار)، مهدی دریاباری (تار)، مرجان راغب (سنتور)، فریماه موفقی (کمانچه)، چکاد فشارکی (کمانچه)، وحید ربیع پور (دف و دایره)، سهیل اله دادیان (تنبک)، پویا لقایی (رباب)، مهدی ولی زاده (نی)، فرزاد موسوی (بم تار) برگزار شد.

photo_۲۰۱۷-۱۲-۰۹_۱۱-۳۱-۵۴

 

گفتنی است طبق جدول اجراهای صحنه ای و بخش پژوهش دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی این جشنواره در قالب 5 شاخه تک نوازی، 2 نوازی، 3 نوازی، ساز  و آواز و گروه نوازی آغاز به کار کرد که به دنبال آن هنرمندان در بخش های مختلف تا 24 آذر ماه امسال بر اساس جدول اعلام شده به اجرا می پردازند.

photo_۲۰۱۷-۱۲-۰۹_۱۱-۳۱-۵۵

 

 

نظر شما