در برنامه «دوربین بر دوش» عنوان می‌شود؛

مصرف آب؛ ۷ برابر بیشتر در پاناما

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۱۶:۰۷:۴۹
کد خبر: ۷۲۹۸۶۹
مصرف آب؛ ۷ برابر بیشتر در پاناما
«مشکل دسترسی به آب آشامیدنی سالم و مصرف بی رویه آن» در پاناما و «تلاش برای سرپرستی کودکان خردسال» در اسپانیا از مهمترین سوژه های گزارش هایی است که در برنامه «دوربین بر دوش» هیسپان تی وی به روی آنتن می رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «دوربین بر دوش» یکی از برنامه های پربیننده این شبکه اسپانیایی زبان است که در قالبی مستند گزارشی، از کشورهای مختلف آمریکای جنوبی هر هفته گزارش هایی از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم برای مخاطبان خود به روی آنتن می برد.

این هفته گزارشگران «دوربین بر دوش» از اسپانیا، مکزیک، پاناما و بوگاتا، سعی در نشان دادن مشکلات مردم این کشورها دارند. در گزارش نخستی که از اسپانیا تهیه شده، والدینی را نشان می دهد که در نقاط مختلف اسپانیا به دنبال گرفتن سرپرستی فرزندان خودشان هستند. به دلایل مسائل مالی و نداشتن سرپناهی مشخص، کودکان خردسال آنها به موسسات و یا خانواده هایی دیگر سپرده می شوند. مشکل جایی حاد می شود که یک موسسه حمایت از کودکان، به خاطر فروش کودکان خردسال به قیمت 4000 یورو با اسناد جعلی، متهم به ایجاد فساد و دزدی است.

کلاهبرداری از سالمندان در مکزیک، به طور چشمگیری افزایش یافته است. این موضوع گزارش بعدی «دوربین بر دوش» هیسپان تی وی است. بر اساس این گزارش، در طول شش سال اخیر، کلاهبرداری از سالمندان و افراد بالای 60 سال، تا 320 درصد افزایش یافته است که کلاهبرداری های اینترنتی از رایج ترین آن ها به حساب می آید.

مشکل دسترسی به آب آشامیدنی سالم، سوژه بعدی گزارشی است که در پاناما تهیه شده است. باوجود اینکه سازمان ملل دسترسی به آب آشامیدنی را از حقوق اولیه و مسلم هر فرد می داند، 250 هزار نفر از مردم پاناما به آب آشامیدنی و 400 هزار نفر در خانه هایشان به خدمات بهداشتی دسترسی ندارند. علاوه بر این مشکل، هدر رفت آب در کانال های آب و فاضلاب کشور نیز اضافه شده که معدل مطلوب مصرف آب از طرف سازمان ملل، 50 لیتر برای هر نفر در یک روز را در پاناما به 350 لیتر رسانده است.

گزارش آخری که از بوگوتا در برنامه پخش می شود، به هنرمندانی خیابانی اختصاص دارد که بدون حمایت مسئولان شهری، خیابانی معروف به خیابان هفتم را پاتوق فعالیت های هنری خود کرده اند. این هنرمندان، اگر چه هنوز توسط مقامات منطقه ای به خاطر ارائه محصولات خود اذیت نشده اند ولی مقامات این منطقه برای اینکه این افراد بتوانند شرایط کاری بهتری داشته باشند، هیچ گونه همکاری ندارند.

برنامه «دوربین بر دوش» (Camara al Hombro) چهارشنبه شب هر هفته ساعت 00:30 بامداد به وقت تهران  به روی آنتن می رود و بازپخش آن همان روز ساعت 13:03 است.

 

 

 

 

 

نظر شما