اعتراض به اختلاف فاحش در فیلم و واقعیت؛

نامه مادر فائزه به جشنواره فیلم فجر/ به خاطر اکران شبی که ماه کامل شد

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۰۶:۱۴:۲۵
کد خبر: ۸۰۸۶۲۰
نامه مادر فائزه به جشنواره فیلم فجر/ به خاطر اکران شبی که ماه کامل شد
نامه مادر داغدار شهیدان فائزه و شهاب منصوری به ابراهیم داروغه‌زاده درباره «شبی که ماه کامل شد» به عنوان مادر شهدایی که در فیلم تصویر شده‌اند اعلام میدارم که القای محتویات فیلم تأثیرات مخرب دارد در ابتدای فیلم ادعای واقعی بودن میکنند ولی فیلم مذکور با اختلافی فاحش از واقعیت ساخته شده خواهشمندم نسبت به توقف اکران فیلم مذکور اقدام کند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ به دنبال اعتراض رسمی خانواده زن داداش عبدالحمید ریگی نسبت به ساخت فیلم شبیکهماه کامل شد براساس زندگیشان بدون کسب اجازه از آنها، اعظم محسنی‌دوست مادر فائزه و شهاب منصوری (همسر و برادر همسر عبدالحمید ریگی) با نگارش نامه ای به دبیر جشنواره فیلم فجر اعتراض خود را به ارائه این فیلم در جشنواره اعلام نمود.

در نامه این مادر داغدار آمده است: مدیر محترم جشنواره فیلم فجر! اینجانب اعظم محسنی‌دوست مادر شهیدان فائزه و شهاب منصوری درخصوص ساخت فیلمی با عنوان «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی خانم نرگس آبیار و تهیه کنندگی آقای محمدحسین قاسمی مراتب ذیل را در اعتراض به ساخت فیلم فوق اعلام می دارم.

مادر شهدای مقتول توسط ریگی ادامه داده است: ساخت فیلمی با این عنوان که در ابتدای فیلم ادعایی آمده است که بر اساس واقعیت ساخته شده است ، خود باعث تاثیر در افکار بیننده است؛ فیلم مذکور با اختلافی فاحش از واقعیت ساخته شده و از همه مهمتر در تمام مدت ساخت فیلم هیچ یک از عوامل درجهت اخذ اطلاعات از زندگینامه از این دو شهید بزرگوار به این خانواده مراجعه ننمودند. اینکه فیلمی با موضوع خاص ساخته شود و با هر محتویاتی به جشنواره فیلم فجر برسد جای بسی تامل و تاسف دارد.

 اعظم محسنی دوست تأکید کرده است: با توجه به اینکه ساخت فیلمی خلاف واقعیت توسط عوامل سازنده فیلم موجبات فشار روحی و روانی به اینجانب مادرشهیدان و همچنین فرزندان آن شهید است و القای مطالب و محتویات فیلم تاثیرات مخربی به جامعه و همچنین خانواده می گذارد، خواهشمندم نسبت به توقف اکران فیلم مذکور اقدام و در خصوص تعیین تکلیف موضوعات مورد نظر از مراجع ذیصلاح اقدام گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز