علی معصومی:

دخل و تصرف اسپانسرها در به وجود آمدن شرایط فعلی تلویزیون بی‌تأثیر نبوده / کار اجرا در تلویزیون جدی گرفته نمی‌شود

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۰۴:۵۸:۰۰
کد خبر: ۸۴۵۹۶۷
دخل و تصرف اسپانسرها در به وجود آمدن شرایط فعلی تلویزیون بی‌تأثیر نبوده / کار اجرا در تلویزیون جدی گرفته نمی‌شود
علی معصومی با تأکید بر اسپانسرمحور بودن برنامه‌های تلویزیون اظهار داشت: دخل و تصرف اسپانسرها در به وجود آمدن شرایط فعلی تلویزیون بی‌تأثیر نبوده.

علی معصومی مجری تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: نظرم درباره تصمیم سازمان صدا و سیما مبنی بر عدم استفاده از سلبریتی‌ها در جایگاه مجری مثبت است و فکر می‌کنم چنین تصمیمی باید هر چه سریعتر گرفته و عملی شود. کار اجرا یک کار تخصصی است که متأسفانه در تلویزیون ما جدی گرفته نمی‌شود.

معصومی خاطرنشان کرد: ما مجری‌ها با شخصیت واقعی‌ و حقیقی‌مان در تلویزیون حاضر شده‌ایم و مخاطب هیچ تصویرسازی خاص از ما در قامت یک قهرمان یا کاراکتری دیگر ندارد در حالیکه مخاطب با بازیگران در فضا و کاراکتری دیگر ارتباط برقرار کرده است و مطمئناً چنین شخصی که در قامت یک کاراکتر سینمایی با مردم ارتباط برقرار کرده در جایگاه مجری می‌تواند نظراتی به خود جلب کند اما عدم تسلطش بر اجرا باعث می‌شود به سطح سلیقه مخاطبان لطمه وارد شود.

وی افزود: تفاوت‌های هنر بازیگری و اجرا بسیار متفاوت است. بازیگر نباید به دوربین نگاه کند اما مجری باید به دوربین نگاه کند، مطمئناً شخصی که سال‌ها چشمانش را از دوربین کنار زده تسلط یک مجری که سالهاست به دوربین نگاه می‌کند را ندارد. متأسفانه برنامه‌های تلویزیونی ما به نظر می‌رسد که به شدت شخص محور شده‌اند و موضوع و محتوا کمترین اهمیت را دارد و این در حالی است که در همه جای دنیا فرد اهمیت چندانی ندارد و محتوای برنامه و اثر است که می‌تواند حائز اهمیت باشد.

این مجری در ادامه این بحث اظهار داشت: مطمئناً در ایران نیز مردم با برنامه‌هایی ارتباط برقرار می‌کنند که محتوا و ساختار خوبی داشته باشند. ما بارها شاهد ساخت برنامه‌هایی بودیم که با وجود اجرای آن توسط هنرمندی محبوب و مطرح آن برنامه چندان دیده نشده اما برنامه‌هایی مثل مسابقه‌های تلویزیونی به خودی خود برنامه‌های جذابی هستند که مجری آن برای جلب نظر مخاطب نمی‌تواند چندان مدنظر باشد. مطمئناً در این شرایط که برنامه‌ای جذاب روی آنتن است اگر مجری خوبی برنامه را اجرا کند آن برنامه کیفیت بیشتری خواهد داشت.

مجری برنامه «ردپا» تأکید کرد: متأسفانه در تلویزیون ما سال‌هاست که همه تصمیمات را اسپانسرها می‌گیرند و وقتی چنین وضعیتی حاکم است نمی‌توان انتظار تصمیمات حرفه‌ای داشت و هر اتفاقی در هر برنامه‌ای ممکن است. دخل و تصرف اسپانسرها مطمئناً یکی از دلایل پر رنگ شدن سلبریتی‌ها در تلویزیون است که شاید با سیاستی درست از سوی تلویزیون این دخل و تصرف کاملاً از بین برود یا حداقل کمرنگ شود.

وی در پایان اظهار داشت: امیدوارم با فراهم شدن شرایطی مطلوب، برنامه‌سازان در رقابتی درست قرار میگیرند تا این رقابت بتواند منجر به ایجاد فضایی در جهت تولید برنامه‌ها و آثار بهتری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز