در یک رونمایی از آلبوم موسیقی شنیده می شود؛

ارسباران میزبان " آواز باران"

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۱۲:۵۵:۴۶
کد خبر: ۸۶۹۲۲۱
ارسباران میزبان  آواز باران
آلبوم "آواز باران" با صدای فاروق کسمائی و آهنگسازی هوشنگ فراهانی، جمعه 21 تیرماه با حضور اهالی فرهنگ و هنر و اجرای علیرضا پور امید در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

هوشنگ فراهانی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت موسیقی که  آلبوم های متعددی با صدای هنرمندانی چون سالار عقیلی، سینا سرلک، بهرام سارنگ، محمد منتشری، علی اصغر بهمنی و بسیاری از هنرمندان دیگر  را ساخته و تنظیم نموده است در گفت و گو با خبرنگار برنا در خصوص رونمایی از آلبوم تازه خود با عنوان  «آواز باران» گفت:  آلبوم موسیقی "آواز باران" بر اساس احساسی سیال بر روی اشعار و صدای فاروق کسمایی شکل گرفته است. تنظیم این اثر را می توان تجربه ای دیگر در ساخت موسیقی ارکسترال بر روی اشعاری با وزن آزاد در موسیقی ایرانی دانست.

آهنگساز آلبوم "باده نوشین"  خاطر نشان کرد: در این اثر آوازهایی با بیانی نوین و با بهره گیری از فراز و فرودهای موسیقی کلاسیک ایرانی و همچنین اشعاری با مضامین و طرحی تازه تر در ستایش جاودانگیِ عشق، به صورتی کاملاً آزاد شکل گرفته است ،این ویژگی مجموعه ی "آواز باران" را از دیگر نمونه های  پیشین متمایز می سازد.

آهنگساز و تنظیم کننده این اثر ارکسترال تصریح کرد: مجموعه  «آواز باران» شامل قطعات؛ «کجایی تو» در بیات اصفهان، «بیقرار» در دستگاه نوا، «شب وحشی خیال» در دستگاه ماهور، و همچنین  قطعاتی ساخته شده بر روی اشعاری با وزن آزاد هستند که بیان شعر در آنها به شیوهای آزاد صورت می گیرد.

فراهانی ادامه داد: سه قطعه دیگر تصانیفی ضربی در دستگاه همایون، آواز بیات اصفهان و دستگاه ماهور هستند که در هر یک رنگ آمیزی سازها و ایجاد فضایی تازه تر از نظر دور نمانده است.

وی تلاش برای توصیف فضای شعر در قالب موسیقی و تنظیم برای سازهای زهی با همراهی سازهای بادی چوبی و برنجی را  از دیگر ویژگیهای این اثر دانست  وافزود  : این اثر با همیاری دیگر هنرمندان توانای موسیقی ایرانی شکل گرفته است که اینک به تمامی دوستداران و علاقمندان به موسیقی ایران تقدیم می شود. امید که مقبول افتد و در نظر آید.

مراسم رونمایی آلبوم "آواز باران" با حضور اهالی فرهنگ و هنر با اجرای علیرضا پورامید شاعر و سخنور روز جمعه 21 تیرماه 1398 ، ساعت 16 الی 18 برگزار خواهد شد.  

نشانی: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران تلفن: 22872818  ورود برای عموم آزاد می باشد. @HooshangFarahani

آواز باران

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز