در دیدار رئیس رسانه ملی با وزیر فرهنگ بلاروس تأکید شد:

استفاده از تجربیات یکدیگر برای حفظ استقلال و فرهنگ بومی

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۰۶:۱۱:۰۰
کد خبر: ۸۹۷۱۷۲
استفاده از تجربیات یکدیگر برای حفظ استقلال و فرهنگ بومی
رئیس رسانه ملی در دیدار با یوری بندار وزیر فرهنگ بلاروس تأکید کرد: استقلال کشورها با استقلال فرهنگی‌شان معنا می‌یابد و اگر استقلال فرهنگی کشوری حفظ شد، در وضعیت بحرانی، از تهدیدات داخلی و خارجی به سلامت عبور خواهد کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، دکتر علی عسکری در این دیدار با بیان مطلب فوق پیشنهاد داد تا دو کشور ایران و بلاروس از تجربیات یکدیگر برای حفظ فرهنگ‌های بومی خود استفاده کنند. رئیس سازمان صداوسیما در ادامه با اشاره به زمینه‌های همکاری در مبادله برنامه‌های تلویزیونی در قالب‌های مختلف سریال، مستند، انیمیشن و... تصریح کرد: تولیدات ما از نظر محتوا بسیار سالم است و در جهت حفظ نظام خانواده و تربیت درست کودکان تولید می‌شود. وی با تأکید بر سطح بالای تولید سریال و برنامه‌های نمایشی در ایران گفت: سریال‌های فاخر مانند یوسف پیامبر و مریم مقدس، مستندهای جذاب و موسیقی‌های بی‌کلام ایرانی از جمله تولیدات مناسبی است که می‌توانیم برای پخش در اختیار رادیوتلویزیون بلاروس قرار دهیم.

وزیر فرهنگ بلاروس نیز با تأکید بر ضرورت گسترش تبادلات فرهنگی و رسانه‌ای دو کشورگفت: در فهرست برنامه‌های فرهنگی و در بودجه وزارت فرهنگ ما، بخشی برای تولید فیلم و سریال در نظر گرفته شده است که البته کافی نیست و بیش‌تر از روسیه برنامه خریداری می‌کنیم. وی افزود: از این وضعیت راضی نیستیم و به‌دنبال تولید محتوای بومی مناسب با فرهنگ خودمان هستیم. وی با اشاره به تأثیر سیستم‌های دیجیتال در فرهنگ جوامع و تربیت جامعه و لزوم مقابله با آن، تصریح کرد: با ایجاد یک هلدینگ رادیوتلویزیونی می‌توانیم از تجربیات فرهنگی ایران و تولیدات رسانه‌ای مناسب آن در قالب‌های گوناگون رادیویی و تلویزیونی استفاده کنیم و امیدواریم که این تبادلات باعث گسترش همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای ایران و بلاروس شود.

نظر شما